tisdag 1 september 2009

Vanligt samtal till min lillasyster

sms till lillasyster: MINA HÖRLURARA?!
(inget svar)
sms till lillasyster: DOM SKA VARA HÄR HEMMA 14.00 !!



Jag sitter just nu och har coolat ner mig. Jag har inga skrik-attacker och inga utbrott. Dom är över. Jag la mig i sängen och höll innen tårana, jag brukar gråta när jag blir riktigt irriterad och förbannad. Varför? Ja, hade inte ni blivit det när någon går och tar saker som du jobbar ihop en månad för att sedan gå och betala för?

Jag la märke till att någon hade varit på min foundation. Upptäckte när jag kom hem från jobb igår. Christoffer följde med mig hem, så det var bara att släppa tanken. Jag behöver inte brusa upp- Vilket jag ej gjorde. Idag gjorde jag det. Jag kolla på flaskan och ser hur mycket det finns kvar. Mer än halva flaskan är borta. Jag tackar för den. 230kr har jag betalt till min lillasyster (TYDLIGEN).

Jag ska ladda min ipod. Den fanns ej i rummet. jag vet att ja la ifrån mig den i Lördags i mitt rum. Jag går och kollar syrrans rum och där ligger den. Utan hörlurar, såklart.
250kr för hörlurar som hon använder hur som helst. Saken är inte den att hon använder det. Hon har inget sinne för hur mycket saker och ting kostar. Hon går och använder allt gratis och tror att man bara kan gå och handla nytt när som helst. Under detta året har jag handlat fyra hörlurar till min ipod. Ett par tog jag sönder själv, resten låna hon och spräckte. Ett par som jag köote använde jag en gång, sen tog hon dom och tog sönder. 500kr för hörlurar som jag inte har här hemma. Småpengar som bara flyger till höger och vänster. Jag är ledsen och väldigt besviken. Har skrivit om det innan, men nu är jag väldigt besviken. Jag står inte ut. Nu är måste jag köpa en ny foundation och jag som precis köpt nytt smink.

Nej, egen lägenhet nu, så man i alla fall kan få slippa dessa dagar och slippa irritationen som den ger. Tänker på den rent för mycket och jag kan gå en hel dag och vara ledsen och arg. Framförallt besviken. Jag tänker på hur det är att bara flytta och bara bo själv. Just då struntar jag i hur mycket jag får betala i räkning. Bara jag får bo ensam, ha mina grejer där jag vill utan att någon kastar, använder eller gör sig av med mina grejer. Jag orkar inte...
Jag älskar min lillasyster. Men ibland önska jag bara hon förstod saker och ting.


[LISETTE]

1 kommentar:

mamma sa...

jag kommer sätta in pengar på ditt konto,,,230 spänn...Denise i sin tur kommer inte få någon veckopeng påp ett antal månader.
Tro mig GummaN!
JAG blir oxå ledsen för din skull! Inte meningen att du ska bli lidande för att denise inte kan hålla fingrarna i styr!
snackade idag o vi ska fixa *lås* imorgon till ditt rum! e det ok?

hoppas du har en fin dag annars på jobb Lisette!

älskar dig!
kram
mamma