tisdag 29 september 2009

Hammarby, usch ja vad säger man?!

Nu har helgen kommit och gått. Det går snabbt. För snabbt. Men helgen sluta så pass bra så att det är mest den jag kommer lägga orden på.

SÖNDAG, heliga söndag. Jag gillar den dagen. Förr var den mycket ångest för mig. Man jobbar måndagen och man kunde inte riktigt släppa det. Med hjälp av Christoffer har vi gjort något varje söndag som får en på helt andra tankar och det tackar jag han för. För egentligen, varför måste en Söndag vara trist och tråkig?




Just för att helgen sluta så unikt bra var för att vi drog oss upp (lite försent) för att åka och kolla match. Malmö - Hammarby. Vi missar de första minuterna, och tydligen så missa vi något stort. Något hammarby få böta på och jag känner hur skadeglädjen kommer fram. Jag själv mår inte så bra efter Lördagens utgång men jag hänger med. Jag kan inte ställa mig upp när det första målet görs, men jag ställer mig upp när hammarbys supportrar helt plötsligt löper amok och kastar in en flaggpinne på planen. Vad var anledningen? Jag såg ingen anledning. Det som händer på planen kan jag tycka är mellan spelarna och inte supportrana. Några gula kort blev utdelade till höger och vänster men som Christoffer sa så vet inte domaren vad han gör och det fick jag själv se. Malmö fick tre gula kort utdelade. Och som vanligt sprang Daniel Andersson med sin gulliga och pluttiga rumpa och gjorde allt vad han kunde för sitt lag. Malmö vann med 3-1 !!

Jag och Christoffer åkte stolt hem ifrån Matchen efter vi varit på MFF- shoppen. Där jag handla in en MFF - filt och två MFF tandborstar. Loggan var desstu roligare "Stöd MFF, borsta tänderna!" Jo tjena!

[LISETTE]


Inga kommentarer: