tisdag 15 september 2009

SKÖN HELG

En helg som slår många fest-helger. Man ligger där och bara kurrar runt sig i sängen, öppnar ögonen och man tar sin lilla tid för att vänja sig vid ljuset. Vänder sig om och där ligger Christoffer. Han har också vaknat, ny öppna ögon och en fräsch andedräkt väntar när han ger mig en morgonpuss, höhö! Det är då man inser att det är första helgen på väldigt länge som man inte har något inplanerat för helgen. Man ska inte göra något alls. Bara ligga och glo in i väggen vilket funkar utmärkt för vår del denna gång. Vi titta på tv, åt, titta 'ännu mer på tv. På Lördag tog jag och familjen Lindhe en resa ut till bulltofta för att spela minigolf. Inte för det är så roligt alltid, men denna gången så var det sällskapet som gjorde det och helt plötsligt var minigolf något utav de roligast jag gjort på väldigt länge. Man är si och sådär när det gäller att pricka hålet, men tydligen så går christoffer dit där en gång i veckan för att träna...jag skriver det bara för att han vann hela tävlingen. Hem till Arlöv igen och svärföräldrana bjöd på pizza. Vi körde till mah hometown för att handla in pizzan. Svöärföräldrana äter sällan pizza, men det fick bli det för annars skulle vi inte få mat förens kl 22.00 och vi var vrålhungriga. Efter pizzan var vi vrålmätta och mådde lite dåligt men vi var nöjda.
- LINDHEBRÖDRANA, HUHA!-

- CHRISTOFFER INSER ATT HAN INTE ÄR SÅ BRA TROTS ALLT.-

Söndagen ser exakt likadan ut. Eller nästan. Vi kommer hem till mig och där är pappa i sin ensamhet. Vi delar några summersby och blir lite på kanelen. Fnittriga och kärleksfulla går vi upp och beställer pizza igen. Denna gången tog jag bara kebabrulle. Ångest? Nja, ska helst inte äta det men det får gå för att vi hade en otrolig slappehelg. Resten av söndag bestod av gulleigull och mysipys i soffan. man kan verkligen inte begära mer ibland. Och givetvis så måla jag naglarna och då skulle jag självklart måla Christoffers tårnaglar, kliche lite. Och tro mig, det krävs en halv flaska lack för att måla hans stortå.
[LISETTE]

1 kommentar:

Marie sa...

SV: Verkligen! Stackarn :(

Hoppas allt är bra med dig :)