torsdag 24 september 2009

Mitt underbara hår.

Hemma. Slänger väskan i köket och kollar i kylskåpet. Inget intresserar mig. Går på toa och klär av mig. Slänger mig i soffan. Pratar natt samtal med loverboy. Avslutar samtalet med många puss. Går upp på rummet. Slänger mobilen i sängen. Suckar djupt. Går fram till speglen och torkar av det röda läppstiftet. Får rött läppstift överallt. Tittar på mig själv i speglen och gör roliga grimaser och skrattar lite åt mig själv.

Jo, vi alla har många saker att ta itu med när man kommer hem. Jag själv har inga. Imorgon innebär helg för min del. Jag både njuter och får ont i magen. Ska ringa lönekontoret imorgon så man får ordning och reda på allt. Efter det får jag se hur det blir.

En sak kan jag i alla fall vara nöjd med och det är mitt hår. Har nu gått med mittbena i tre dagar samt haft lite färg på läpparna. Jag älskar det! jag har hittat en frisyr som jag kommer använda mycket. Det har fått mina tankar till att klippa mitt hår kort till att försvinna. Bra grej det där med mittbena och inte tala om färgen som uppstått i mitt hår efter två omgångar slingor hos frisören. Från SVART (som jag inbilla mig att det bara var mörkbrunt men så fel hade jag) till detta!! Jag trodde då aldrig att jag skulle få se mig själv igen i min egen hårfärg.

Nej nu ska jag slänga mig i sängen och sova gott.


[LISETTE]

1 kommentar:

mamma sa...

du är ju alltid söt i mina ögon,,men de här dagarna som du kommit in på jobb på eftermiddagarna så har jag bara varit sååå stolt över dig!
du har varit otroligt vacker med nya frisyren ;) det har du nog märkt att alla tycker.
och du klär helt klart bäst i din naturliga hårfärg.

pyss