onsdag 2 september 2009

och så doftar det gott också, eller?


Idag har man städat och haft sig. Har städat rummet och även städat igenom hela mig själv. Inpackning till håret, ansiktsmask till ansiktet, pilat med naglarna och fötterna, smörjt in hela kroppen och försökt måla naglarna som inte sluta så bra. Måste lära mig att det inte bara är att pensla på och tro det blir snyggt. Måste få det jämnt med. Skönt har det i alla fall varit.

Jag tände ljus inne i rummet. Få det lite mer avslappnad och så. Alla mina ljus är doftljus. Gott, tänkte jag. Luktar det underbart när man går in och ut från rummet. jag går ner en stund och pratar med Denise och kommer upp till rummet igen och nja, jag kan väl säga att jag har ganska så fel när det kommer till doften. Rummet lukta mer unket än va det ska göra när det är fullständingt städat. Jag har nu kommit fram till att det är lika bra att gå efter vanliga ljus istället för doftljus. sameshit känns de som.

Nu ska jag lägga ner och försöka sova lite. Imorgon väntar äventyr först med Anna och sen med Christoffer. Pusski folks!

[LISETTE]

Inga kommentarer: