måndag 21 september 2009

Sverige Tillhör Malmö

Oj oj oj oj, vilken jävla match rent ut sagt. Det var många år sen jag fick se malmö bjuda på en sån dröm fotboll som de visade ikväll. Guldkandidaterna Elfsborg är en tuff nöt att knäcka men en otroligt stark hemma seger med hela 5 - 0 så sätter de malmö på starkare mark och spelade antagligen bort guldet för elfsborg. En underbar dag, hetrregud vad glad man var. Man satt och njöt och trodde allt var en saga men nej nej nej. Firade med en öl hemma och varma mackor. Mums! Jag är så otroligt glad, väntata på denna dagen hela säsongen. Jag kommer vara 5 centimeter längre imorgon. Så otroligt stolt, gaaalet otroligt stolt för att bo i malmö och vara himmelsblå.


Nu släppte allt som aldrig släppt för malmö denna säsongen . Den otroliga oförmågan att göra mål var som bort blåst. Men löser detta alla problem nu ? Långt ifrån , att slå ett starkt elfsborg hemma med 5-0 är en otroligt stark prestation och en kraftmätare till max. Men en utmaning är det att bibehålla detta nu hela säsongen ut , de få omgångar kvar. Wilton avstängd idag, tillbaka på torsdag. Var? På bänken tycker jag. 18 Miljoner i all ära men ett lag som vinner med 5 -0 idag , samma lag ska starta på torsdag!




Läktarkulturen tog ännu ett steg idag och visade sitt missnöje mot klubbens styrelse som måste ta på sig ansvaret efter 4 års misslyckade säsonger. Håller med till en viss grad, en viss grad inte. Låt mig tänka på det lite till. Men visst, bättre ta in en ny i styrelsen än att offra sin tränare.Vi får se!

Imorgon blir det Lisette! Jag längtar!

// Christoffer

1 kommentar:

e sa...

Grym uppvisning av Malmö faktiskt! Skönast är att Elfsborg är borta från guldstriden!!