onsdag 16 september 2009

Din laptop blir kattens säng!


Nu när inte mamma är hemma så har inte hon någon kontroll alls över smulan (katten). Smulan har regler precis som alla vi tre barn (Min storebror och lillasyster) har haft. Hon ska vara hemma klockan nio!! Givetvis så fick vi vara ute senare ju äldre vi blev men inte för smulan. Hon ska vara inne klockan nio. Och ja, hon kommer in vid nio också. Nu får hon ha semester från mamma. Idag kom hon in 23.00 och det fick räcka. Lite mat till katten sen är hon nöjd. Efter ett tag blir smulan väldigt kelig av sig. Hon har tre olika kel-sätt har jag upptäckt.

1. Säger mjau hela jäkla tiden och kurrar på soffan. (det är då man ska gå till henne och kela annars slutar hon inte)
2. Hon går och stryker sig på en innan hon hoppar upp i famnen.
3. Hon lägger sig mitt på min dator och somnar där.

Förstå mig rät, jag älskar min dator och den får inte bli nerkladdad. Men ibland får jag göra undantag för Smulan. jag gillar inte det, men jag får gilla läget. Ikväll valde hon datorn!

Usch, hon ser ut som en tjockiskatt när hon ligger sådär, men det är hon verkligen inte. Hon är en av de minsta katterna som springer här ute. Hon kurrar ihop sig så pass mycket så hon ser ut som en elegant tjockiskatt.

[LISETTE]

1 kommentar:

Frida sa...

Haha, Smulan låter som en störtskön katt! Men jag skulle aldrig tillåta Gosan (min katt) att sova på laptopen... fast hon är i och för sig ganska tjock så datorn hade säkert pajat. ;) Sov gott!