onsdag 23 september 2009

BUSSRESOR

Jag är hemma och väldigt trött. Inte trött utan vrål trött. Varför vet jag inte. Fick sova något länge idag men det ska bli ändring igen. Ska börja stiga upp 10.00 som jag gjort innan. (mamma skrattar väl lite inombords när hon väl läser detta: huhu, ska hon gå upp 10.00?) - well, jag gjorde faktiskt det ett tag just för att slippa och stressa med allt och för att bli klar för att ta en tidigare buss.

Jag har kommit på att det bästa sättet för mig att bara sitta och fundera är att sitta på en buss väldigt, vääääääldigt länge. Därför tar jag en buss som jag kan åka långt med tills jag får byta.
Jag älskar bussar faktiskt. När jag gick i skolan så kunde jag och Anna sätta oss på buss tre (den kör bara runt och runt, har aldrig ett slut) och bara åka runt och prata om allt och inget. Jag har gjort det själv en gång också. Det kanske jag inte ska nämna. Lite nörd varning eller...till och med mysko varning? Men faktiskt i början av mitt och christoffers förhållande så prata vi om att åka buss 3 och bara sitta. Det har vi inte gjort ännu och det är snart två år sen vi prata om det. Kanske lika bra vi inte gör det heller. kan se det framför mig hur busschaffören kastar ut oss från bussen för att vi inte håller fingrana i styr från........(stopknapparna).

Vilket fall som helst så är det skönt! Därför längtar jag tills jag får eget. För jag tror det är det jag längtar efter så pass mycket. Att få sitta i sin ensamhet och bara....sucka ut.

[LISETTE]

1 kommentar:

mamma sa...

ska bli kul att höra när du dyker upp till jobbet idag *L* om det blev klockan 10? eller om det blev klockan 12-13 som huvudet trillade utanför kudden ;)