onsdag 4 mars 2009

Nu vill man flytta!

Idag var man uppe sent och tog sig till stan för att träffa upp Anna. Vi fika, gick på ikea och valde ut soffer och bord till framtiden. För mig är det framtiden, för Anna däremot så är det nu det gäller. Den 14 mars är det dags för henne att slänga in sig i sitt nya liv i hennes tvåa i Malmö. Hon fråga om jag ville se lägenheten, och det är självklart jag ville, så vi tog en tripp dit med. Jag älskar hennes lägenhet, desstu längre vi var där desstu mer kunde jag se att där skulle hon bo. Hon och sin bebis. Ja, bebis i magen har hon. Stor mage och hela köret!

Fast nästa gång så ska jag kolla låset på dörren, för jag gjorde så vi nästan låste in oss själva. Det var lite roligt men väldigt skrämande, jag avskyr mörker och där stod vi i mörker och kunde inte komma ut. Baha, vad dum man kände sig när man insåg att det var en liten manick man skulle trycka på först. Om vi inte hade varit smarta så hade vi fortfarande stått kvar där i den tomma lägenheten.

Men jag kände sådan stor längtan efter att få flytta, speciellt efter ikea och sen efter man besökt annas lägenhet. jag såg så mycket nytt på ikea och jag kunde se i annas lägenhet hur det skulle se ut. jag fråga anna hur det kändes när hon öppna upp SIN egen lägenhet med SIn egen nyckel, rätt mäktigt var svaret. och jag kan inte säga emot det. bara att stå brevid henne kändes mäktigt. När är det vår tur, tro?
/Lisette som vill flytta nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

we are back for goooooood babyyyy :D:D:D