tisdag 3 mars 2009

Gröna lund here we come!

Lisette och jag har ju ballar av stål som ni vet men hittade nyss den sjukaste bergochdalbanan nyss. Ett nybygge på gröna lund i sthlm. Nästan så att vi, iaf jag känner att denna kan bli för tuff för mig.

Den beskrivs som att vara något helt annorlunda som man inte kan hitta någonannanstans jag citerar en som arbetar på Gröna Lund " Under 75 sek kommer man alltså att sitta i vagnar som är placerade rygg mot rygg på båda sidor om rälsen. Sedan åker man sakta upp för backen vid vattnet - när man sedan kommer fram till stupet så kommer alltså vagnen att börja rotera beroende på passagerarnas vikt. Detta ger en helt sjuk känsla alltså " .


Och för varje bild man ser så ser den verkligen heeelt sjuk ut. För att hur mycket den ska snurra

och åka upp och ner beror på hur mycket man väger och den man åker med väger. Jag väger en del pannor så de finns inget uttrymme för någon föda timmen innan den åkturen. Detta är något jag verkligen vill pröva. Lisette när åker vi?


Den har ett passande namn som "Insane" och enligt grönalund så blir den världens längsta och högsta bana av sitt slag. Man bjuds på 3,5 g-krafter 35 och en halv meter upp mot solen.

// Signerat Christoffer

Inga kommentarer: