tisdag 3 mars 2009

Lagom är det nya svensson

Jag vill verkligen åka nu, nu, nu! Åka till rhodos och verkligen bara komma från allt. Jag hade kunnat spenderat mitt liv där, om jag ska vara fullständigt ärlig mot er och mot mig själv. Jag är lat och min åsikt är att det suger att slita halva sitt liv för att tjäna något, men jag gör det och jag gör det förbannat bra bara för man ska få kunna ha det bra och ja, spara och kunna åka till Rhodos i två veckor. Men hade jag fått en chans, en enda chans så hade jag kunnat tillbringa flera veckor där, utan tvekan. Jag hade inte tröttnat, inte en chans. Många säger att en vecka är för lite och två veckor för mycket. Det ska vara lagom. Lagom är det nya svensson. är vi så bekväma här hemma i gråa Sverige? Vill man verkligen komma hem till sommar-sverige och ha kanske en hel veckas sol av fyra veckor semester? Börja jobbet igen, slita och se på när sommaren tar slut, låta sommaren sakta och säkert avgå till hösten, hälsa den mörka tiden välkommen med sura miner med dystra och jobbiga grå känslor. Klagandet på det förbannade vädret som ger en huvudvärk för det regnar eller för det inte är som det ska. Gnälla om det minsta lilla som finns. Hålla på så i nästan ett helt jäkla halvår till innan sommaren börjar, för att sedan på en ny kula börja om samma veva igen. Är detta vad vi känner oss trygga med att komma hem till? Varför kan ingen säga att två veckor utomlands är rent för litet och skulle vilja ta en hel månad, eller om inte mer, utomlands. Spendera upp tre månader av året som går på att bara finnas på ett ställe där solen är varje dag. Det är för bra för att vara sant och lättare sagt än gjort, men tryggheten är inte hemma i gråa sverige, den är utomlands. Helt klart!
/Lisette



sommar 08

Inga kommentarer: