fredag 6 mars 2009

En bra dag är såhär:

Mamma ringer mig på jobb och säger att polisen har min vita väska som jag hade på sensation white i danmark. Där fanns både Mitt pass och christoffers ID. Plus andra saker. Det tog lång tid och ska jag vara fullständigt ärlig så trodde jag aldrig vi skulle få den väskan med innehållet tillbaka. Blande dessa tusen människor som var samlade på denna fotbolls arena så trodde jag verkligen inte att den skulle komma hem till min famn igen, men mirakel finns. Och det är så roligt: jag har inget pass efter den kvällen och christoffer har inget ID efter den kvällen. Jag har skaffat mig ett ID istället för pass och Christoffer går runt med sitt pass. Nu får vi tillbaka både pass och ID, ett behov från oss båda. Det blev lite rörigt där... Men vi man säga sähär, pass och ID till oss båda är fixat. Vi kan kryssa av.

Och idag fick ag fick mig en rejäl tanke innan jag åkte till jobb. Jag kom på att jag saknar min lugg, och sålänge den växer ut så den bara för hemsk ut.Dåliga hår dagar så är lugg verkligen fult, men bra hårdagar så är det de finaste man kan ha, tycker jag. Så jag tog fram saxen och klippte lite. Voila! Den är klar. Nu kan jag iaf se normal ut och inte ha samma tråkiga frisyr hela tiden som kanske blir fin en gång i veckan. Lugg fixat!Extra pengar behövs alltid. jag tänker nu på Rhodos som bara den. En kollega ville stanna hemma imorgon och försökte ringa till folk, jag var snabb nog med att svara att jag kunde jobba extra. och det sitter verkligen inte fel att man har fått en hel dags pengar från igår (planeringsdag) och mina kurser jag går via jobb, bara det tjänar jag två arbetsdagar.
Extra pengar fixat! ...men jag får hoppas jag får jobba mer än så.

Men det är väl lika bra att försöka sova nu, man ska upp om fyra timmar för att gå på två pass. Jag hoppas verkligen att Rhodos är underbart!

/Lisette

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Lisette! Nu håller jag på att göra ditt halsband som jag lovade! Ber om ursäkt att det har tagit sådan tid men jag postar det i morgon så har du det säkert på måndag eller tisdag. :) Förresten, hur går det med MSN?! :p