tisdag 17 mars 2009

Living the dream!

Hemma ja, inget kul så men att stilla sin abstinens så håller vi på och bokar nästa resa redan :) Eller ja så gott det går iaf! Det ni. Min lilla rapport från torsdag till måndag med såväl vänner som lisette kommer med men jag lämnar den stora delen till lisette som jag både tror och vet är bättre på detta. Men jag kommer såklart med komma med en version dock en light version, men jag e lika spänd som er att läsa de. Hon e bra på allt ni vet!

Men nu när vi väl var i sthlm under lunchen och letade efter en bit mat så la jag märke till att dett var lunchbuffe precis överallt, och jag menar buffe är både trevligt, enkelt och gott. De fanns husman , sushi, thai och kina. Vi fastnade för kina som jag tyckte var riktigt prisvärt sina 85 riksdaler. Men i malmö hittar man inte mycket buffer faktiskt, inte vad jag vet iaf. Satt och titta mig runt på bussen både till och från jobb visst hittae man någon men nej inte samma sätt som sthlm. De e synd tycker jag, de e både enklare för gästen och restaurangen sen ett bra sätt att spara pengar. Öppnar jag någongång ska jag köra buffe spåret.

Nu närmar sig min 22årsdag med stormsteg, och inte för att jag är spänd över min födelsedag men jag går och tänker på det hela tiden. Det som mest flyger runt i huvudet på mig är vad jag ska bjuda alla mina vänner på när de kommer den 28,e ? Vad ska "släkt/familjen" ha när jag fyller den 25,e ? Var ska jag få tiden ifrån att fixa allt? 25,e kan jag inte göra så mycket, den 26,e är mitt enda hopp för att dagen efter ska jag och lisette på pokerkväll till henne. Och där ska jag fixa maten. Så med andra ord ska jag fixa maten till pokerkvällen och typ fixa allt jag ska ha på lördagen och städa på torsdagen. Någon som vill hjälpa mig? :) Eller har ni något tips om mat tills den 28,e? Är smörgåstårta för enkelt och tråkigt med tanke på att de är mitt jobb? Saknas det fantasi? Men hur som helst pokerkvällen tänkte jag fixa taco men tänker om jag hittar något enklare eller så får jag pussa lisette extra mycket denna veckan så jag kan förbereda till henne så trollar hon ihop det sen?

Kläder känns väl ganska så klart tycker jag, bara något litet som behövs, kanske en ny skjorta men känns kanske onödigt. Ska ta och pröva min outfit till helgen och se om de håller måttet eller inte. Om inte får de bli en plan B som altid finns iaf på klädesfronten. Önskar jag mig något ? Behöver jag något ? Ja frågorna är många men svåra. Men flytta hemmifrån saker är altid bra det är de faktiskt.

Nu ser man bara fram emot torsdag då man ska träffa lisette, vi ska gå på invigningen av entre, värnhems nya köpcenter. Vi ska gå hand i hand så ingen går in före den andra hahah :) Vem vet vi kanske t.om klämmer in lite bio på kvällen i SF,s nya salonger just på Entre. Ge mig torsdag!

Tänkte åka och träna nu efter jobb men minuterna gick och missade första bussen sen blev klockan mycket och ja. man tappade lusten helt ochhållet. När man jobbat en hel dag och kommer hem och sätter sig så känns det som att kroppen bara slappnar av, då e man inte sugen på att dra iväg och träna. Nej nästa gång jag får tanken åker kläderna med direkt på morgonen så tränar jag efter jobb så slipper de bli så och för sent. Smart va?


// Puss Christoffer

Inga kommentarer: