onsdag 26 augusti 2009

Rosegarden Supreme!

Eftersom min kära Lisette glömt bort namnet så säger jag det. Rosegarden Supreme och det ligger på Stora Nygatan 59 i Malmö. 2 min gångavstånd från Gustav Adolfs Torg. Har suttit och googlat det och hittar massor av de, både bloggar och massor med annat. De beskriv som en lyxbuffe och alla, precis ALLA är lika nöjda som jag och lisette är än idag. Att kalla det kinabuffe känns med dumt, en asiatisk buffe eftersom de har lite fårn alla länder så att säga. Det som gjorde mig förälskad var hur rent ocg snyggt det var. Riktigt fräscht var allting.



Första bordet vi möts av är en stor Sushibuffe med alla sorters sushi och tilltugg. Inte världens största sushibitar men vad gör det ? Det är ju ändå buffe liksom. Det var hur som helst jäääätte gott.




Ett andra bord kommer till där hittar vi vara rätter. Friterad kyckling & räka. Panerad kyckling, kycklingspett i olika såser. Pekinganka, lammgrytor, wasabiräckor, nudlar och olika sorters ris och säkerligen mycket mer, Helt fantastiskt.


Ett tredje bord där man plockade lie grönsaker osm man ville ha tillagade typ broccoli, lök, bambu, paprika och sånt som funkar bra att tillaga. Sen flyttar man ett steg till vänster där man hittar rått kött. Där fanns musslor, tigerräkor, bläckfisk, nött/lamm & fläskkött. Man tar sitt kött och slår på en sås man vill det ska stekas och en krydda. Man går fram till en kock som slår upp det på ett stekbord och tillagar det framför en. Riktigt kul att stå och se när de gör de. Tar typ bara 2 minuter.








Ett fjärde bord med dessert. Man hittar glass i olika smaker , pannacotta och friterad banan samt kaffe & kaka! Och exotiskfrukt hittade vi också!Och glöm inte det finns en stor salladsbuffe till maten.






Allt detta för endast 159 kronor. Jag vill dit så otroligt många gånger till. Jag gillade verkligen det! Åk dit!


( Bilderna är hittade på nätet )



// Christoffer

5 kommentarer:

annette sa...

ser verkligen gott ut och låter superbilligt med tanke på att man får äta hur mycket man vill.
ska helt klart testas!!

Anonym sa...

men var det lunchbuffèn? eller är det på "kvällen"?

LINDHEKEPP sa...

det var på kvällen :)

Anonym sa...

det e ännu billigare på lunchen, endast 80kr!!!! :D

Catty sa...

Kul att du läser min blogg Christoffer =) En liten länk till fotografen hade kanske varit på plats :D haha. Ha det bra