tisdag 11 augusti 2009

En kopp te och en man i duschen.

Nu sitter jag här och tittar tv och sitter lite framför Christoffers dator. En litet inlägg innan vi far iväg till Göteborg. Det har varit en ganska lugn kväll idag. Christoffer gjorde mat från jobb som jag, Mattias och Christoffer själv gluffsa i oss sent efter 18.00 slaget. Därefter blev det bara tv tittande och genomgång av vår packning. Jag själv har mer packning med mig för tre dagar än vad jag hade för Grekland i sju dagar. Men jag kom på det: det är lättare att gå klädd utomlands i shorts, snygg och enkel topp med ett par flipflop än vad det är här hemma i sverige. Varför det är så för mig vet jag inte riktigt, men jag åker inte till göteborg för att gå i flipflop.
Så nu sitter jag här med tre väskor fyllda av småsaker; skor, hårgrejer, smink och diverse. Som sagt småsaker som gör min värld så att säga. Christoffer själv har bara en resväska, en liten bebis-aktig väska. Man kan nästan tro man har en liten unge med sig. Saknas bara en Nalle-puh märke på väskan så är det som klappat och klart. Men låt inte ögat lura er, eller denna text för tro mig, i den lilla skit väskan så finns det nerpackat och ihopa rullat massa med skjortor. Han är inte dålig den mannen.
Medans han nu är inne och duschar så njuter jag av mitt varma te. Det var längesedan jag drack te och det varmer så fint. Får en att sova gott sen med. Upp rätt tidigt men ändå inte så sent. Men vad gör det? När det gäller Göteborg så kvittar det klockslag.
Godnatt kära Malmöieter för den här gången, vi syns om fyra dagar.
(Men låt er ej luras av den texten heller för vi lär säkert blogga!!)

[LISETTE]

1 kommentar:

Sebastian sa...

Sv: njae, orkar inte tänka på det eller rättare sagt försöker att inte tänka på det .. Blir bara värre isåfall ..

Jo liseberg va kul, hoppas ni får lika kul :)

Kramis