onsdag 26 augusti 2009

i paid my does


Phu, kommer hem från jobb och inser att man snart har pengar på kontot. Samlar ihop alla räkningar, upp till rummet, plocka fram datorn, ta fram internet dosan, gå igenom gamla räkningar, går igenom dom nya räkningar, väntar på ett klockslag en minut över tolv, knappa sig in på sin bank, betala, river sönder ett litet jack för varje räkning jag betalt (lärt mig av christoffer), lägger upp på hyllan, betalar hem till mamma (får kontrollera så det stämmer imorgon), och slutligen laddar jag på mobilen !!

Resten av pengarna är nu MINA! Åh, vad skönt. Räkningarna är över och nya väntar nästa månad. Inte lika många dock. Nu ska jag njuta av min sköna säng och längta tills imorgon då det är sista arbetsdagen för denna vecka sen går man på en långhelg.

Godnight!

[LISETTE]

Inga kommentarer: