torsdag 27 augusti 2009

Mogi är pördigt!

Okej, vi kan väl börja med att säga att jag tycker inte om att skriva om de stora bloggarna här i blogg världen. jag kan kanske läsa om det på andra bloggar men jag vägrar att skriva om det. Jag orkar egentligen inte ta en titt på deras sida. Ibland tror jag att det är små tomtenissar från planeten anus som sitter där om jag ska vara helt ärlig och tyvärr så försvann inte dom tankarna nu. Christoffer la ut ett videoklipp som en bloggerska har pratat ihop. Ja, vi kallar henne mogi. Jag har faktiskt aldrig gått in på hennes blogg innan och jag har aldrig hört talas om henne heller. Men efter detta videoklipp så känns det nästan som jag ska göra det. Jag tror hon menar allvar, det måste hon nästan göra. men om hon nu gör det, så är hon ganska pördigt, som hon själv vackert säger att det heter "peardeigt" på engelska blir det för dom har inga "ö". Ändå säger hon "det blir pördigt på engelska" - jo, tjena! Men nej, nu ska vi inte gå på för mycket. jag gillar det, det gör jag verkligen. Jag skratta och jag skrattar. Jag titta minst tre gånger.

Jag ska ge henne en chans. jag ska läsa hennes blogg. Jag hoppas hennes inlägg är lika skrattretande som videoinläggen. På ett fint sätt. men jag måste säga det igen: sååå pööördigt!
Jag tror jag dör av magsmärtor till skratt!.

Se videoklippet två inlägg ner.


[LISETTE]

2 kommentarer:

Lia sa...

Hehe, tack som fan sweet :)

Och kul att du skrev så jag hitta hit, du verkar skön! Ska snoka runt lite mer imorgon när jag inte är lika trött ;D

Kraaam Lia

madicken sa...

haha jag har också sett Mogis ordlista. Ja vad säger man:)

sv: haha vad kul att höra, tack!
javisst är det ett bedårande halsband. vilken känsla va att bära något sådant vackert från naturen. du får gå in på länken jag har på inlägget och fundera på ett framtida köp eller tillägga det på önskelistan.

jo jag är helt charmad av hur deras personlighet är gällande rasen. det är helt annorlunda mot bönderna :) sen tror jag nog inte alla behöver reagera, man kan väl vara allergisk på olika sätt mot olika saker i en katt har jag hört.