söndag 23 augusti 2009

just suger, no stress.

Jobb är över för denna helg och det är två veckor till innan man går på helgen igen. Nu är det bara måndag och tisdag som är ledighet, bara och bara. Som sagt jag jobbar bara två dagar denna veckan. Kan egentligen inte ha det bättre än så. Fast PÅ jobb kunde det dock varit bättre. Lugnt idag, men det hade vi inte haft om vi inte hade utnyttjat vår praktikant som egentligen är där för att lära sig men är så villig och hjälpsam så hon hjälper till. Även hon känner av hur vi stressar med allt. Det får inte förekomma för stress orsakar så mycket och så onödigt. Det smittar av sig och idag fick vi äta runt vid 21.00 och det var snabba tuggor sen va det igång igen. usch nej! Man kan klaga men då måste man göra något åt det också, såklart. Jag vill bara veta hur, för det är inte så lätt. Speciellt inte när de dras in på personal från och till. Det är uselt, men tydligen nödvändigt? Om det är nödvändigt så kommer jag sluta stressa för min hälsa ska komma först. Mitt jobb går ut på att hjälpa andra men inte med min egen hälsa som insats.

nej, nu ska jag strax sova. Smörja in mina läppar i min nya läppsyl som jag köpte i göteborg. Underbar är den, återfuktar mina läppar. Något kan jag i alla fall göra för min egen skull och det är att smörja in läpparna. Tänk va mycket en sådan liten bakelse kan göra. Tänk om den bara kunde gå till mitt jobb och sprida söthet och glädje på jobb? hade varit så enkelt. Skicka in en jätte muffins på jobb. Eller nja, nu spårar min fantasi iväg. Dock inte så dålig.


Godnatt.
[LISETTE]

3 kommentarer:

madicken sa...

du får helt enkelt ha ögonen öppna så kanske du hittar nån fräsig klocka framöver :) för övrigt har jag också en sån där bakelse till mina läppar, så himla söt!

madicken sa...

ahaa. jag köpte min på någon sida på nätet, minns dock inte vart. men köpte massa olika och så gav jag bort till kompisar också :)
ja det är toppen att man har kamera på telefonen, min åker fram stup i ett, men ibland önskar man att man kunde få lite skarpare bilder och lite bättre ljus, vilket det krävs en digitalkamera för.

madicken sa...

jo jag kom på vad sidan hette, bluebox.se :)