måndag 17 augusti 2009

Bob Hund!

Vi tog ett varv på Malmö Festivalen igår efter vi varit och hälsat på Lisettes mormor och hennes man. Åkte dit med svärmor och en liten blomma till hennes, eftersom hon nyligen fyllt år.

Tar en promenad upp í stan och man märker verkligen att det är festival i stan just nu. Inte minst på bussarna, kvittar vilken färg grön eller gul de är kö precis överallt. Men det är en annan story. Tar ett lagom stort varv trots att våra fötter fortfarande är helt döda eftersom vi gått konstant i flera dagar. Äter på våra guldklimpar och rör oss mot stortorget där Bob Hund skulle spela. Vi tänkte vi kunde bara gå förbi och kolla eftersom vi hört och läst en del om de liksom. De spelade bland annat när vi var i göteborg med så. Vi kunde ju lyssna på en låt så vi hade en bra bild av de.





Torget fylldes och under tiden så gick vi och åt en langos med sylt & grädde som en liten efterrätt som vi förtjänade tyckte vi. Ingen Gi men bryr vi oss ?

Bob Hund började och tror ni vi såg en låt ? Vi såg hela konserten helt sinnes. Vi tyckte verkligen verkligen båda två att de var bra på något konstigt sätt. Det är bara så inte vi liksom men vi gilla det verkligen. Speciellt sångaren som hade en grym energi och massa sköna kommentarer och texter. Vi förstod varför de beskrivits som ett av sveriges bästa live band. Ingen musik vi drar in på ipoden imorgon direkt men vi skrattade och njöt igår medans vi stod och höll om varandra en kylig söndagkväll.

Idag var dagen med det stora J,et för lisette som skulle börja jobba igen och jag hoppas det gick bra för henne! Jag ägnade mig åt något som jag verkligen älskar med malmö, Malmö FF! Hemmamatch men ja, rent ut sagt spelade de så jävla dåligt och då vinner man inga matcher heller. Vill inte prata mer om de, blir irriterad av bara tanken. Man går på varje match ut o in , i regn och sol, lördag som måndag men så spelar de skit. De är seeeeegt!

" Bli inte som oss, bli värre! "

// Christoffer//

2 kommentarer:

Caroline sa...

Hehe ja man känner sig rätt stolt att man gjorde ett så pass bra val. Inte roligt och vara plaskblöt och se fotboll precis. Vad tyckte du om matchen?

LINDHEKEPP sa...

nej det är klart, jag sitter dock under tak så regn klarade jag mig utan. Men jag tyckte de var en hemskt match där malmö inte hade ett skit att säga till om. Och spelar man så då vinner man inte mycket, själv då ?