tisdag 4 augusti 2009

Glädje & Glädje!

Göteborgs resan är som sagt bokad. Massor med äventyr och skratt väntar och ett par underbara dagar tillsammans med min lisette. Som lisette berättar, ytterst sällan vi kan vara vi. Ensammna och bara vara vi. Nu kan vi det ! Jag räknar minuter! Ska försöka göra så att lisette får de bästa dagarna på myyyycket länge!

En fantastisk vecka har gått och en fantastisk kommer. Fotboll förra veckan som följdes med att gå och se " Sommaren med Göran " som hade premiär i fredags. På köpet fick vi med oss mina brödrar som var väldigt trevligt och de verka tycka de vara ganska kul med oss också. Filmen var iaf väldigt bra, har sett roligare filmer i mitt liv men den var trevlig och charmig. Sen älskar jag dock Peter Magnusson så ja kanske fel man att bedömma!

Lördagen som till en viss början var oklar hur den skulle se ut tog ganska snabbt riktlinjer. Åker in till stan sär vi tullar runt lite över allt med någon god kall dricka i handen. Shoppar shoppar, vad lisette handla såg ni. Jag ska med visa vad jag handlat! Dock inte lika mycket, ni vet tjejer! Vi gick in och ut i varje butik tills chocken kom " DE STÄNGER ". Skönt för fötterna och ekonomin kan tyckas! Frågan kom upp gång på gång om vi skulle ta ett varv ut och ta en öl på kvällen, båda tvekade men ville samtadigt . Jag menar vi är ju vi! Vi ska vela om allt!

Vi tog oss en glass och efter den bestämde vi oss att vi skulle ut, försöka iaf men om något krisar så struntar vi i det. Vi tar en lång promenad genom slottsstaden & kungsparken där vi sätter oss ner och ser sådär nykära ut som bara vi kan! Åker malmö runt för att handla lite drinkingridienser. Får ta bussen som går via andra sidan arlöv och får gå en bit med massa plastpåsar med kläder, lime och apelsinjuice. Hemma sent och klockan passerar 21 då vi tar oss en bit mat. Vi går upp och slår upp första drinken och börjar fixa till oss.

Två timmar senare sitter vi på ett av de bästa ställena i malmö enligt mig. En liten thailänskbar bakom lilla torg i malmö! Knappt något folk, inte mycket till världen men litet gemytligt och inget wannabe stuff! Dricker några drinkar och öl och kvällen sätter fart ännu mer. Ett två tre står man på dansgolvet på breeze. Efter Breeze satt vi på stortorget i säkert en timme och bara pratade över en halvvarm hamburgare. Skönt med en lugn kväll så sätt, lagom med dricka så man kunde hålla en normal konversation. Ingen baksmälla heller. Men just att sitta där med lisette den natten var fantastiskt, de fick sätta prick för dagen med puss på hennes kind!

Söndag vaknar vi 16:30 och somnar en bit efter 24 slaget , behöver vi säga mer om den dagen ?



//Christoffer

Inga kommentarer: