onsdag 6 maj 2009

Rukel ställe.

Jag och Christoffer var på visning igår. Vi var nervösa och allt det där. Hur skulle vi hantera detta och vad skulle man göra. Jag själv hade förväntat mig att det skulle ta lång tid. Det gick snabbt och väldigt enkelt. När jag och christoffer gick ut från lägenheten så kände jag bara hur besviken han såg ut och hur tysta vi var båda två. Skulle jag säga att den va ful eller skulle han? Vem skulle börja? jag vart besviken över hur det såg ut i lägenheten.




Jag vill inte gå till en visning när det är såhär:
- det är människor som har lägenheten är där och stirra på en. För mig påverkar det mycket. Man ser vem som bott där och. Man kanske inte får bestämma sådant men får man så skulle jag helst vilja få människorna att vara på en annan plats.

- Det är inte vädrat ordentligt. Det stinker och är innestängt.

- Även om man ska flytta så behöver man inte ha det skitit överallt. Man kan städa och göra det fint innan man är bereed på en visning. Saker och skit stod i fönstret och det var kladd och klet överallt. Lite får man gott göra. Plus att det är en nackdel när mäklaren säger vad dom behöver ta bort för smuts.

- det va en ganska mör lägenhet. Att göra den ljus hade inte varit för svårt. Dra bort gardinerna. Allt annat är redan nerplockat. men istället var dom över fönstret.

slutsats: Nej man ska bara inte hitta fel. Men det kändes som det var fel överallt. Vi fick se förvi att det inte var städat. Vi fick se förbi alla småfel som vi nämt. Så vi gick på helgeten. Kunde vi se oss där? Kunde vi verkligen skapa vår framtid där? Sådant är viktigt. Vi är kräsna och ta inte vad som helst. Renovera vill vi göra så lite som möjligt. Speciellt när det gäller hyres. Men vi kunde inte släppa det mörka i hela lägenheten plus att den låg på markplan. Nej vi bestämde oss båda för att vi skickar iväg ett nej och hoppas på fler visningar.

/Lisette & Christoffer.

Inga kommentarer: