måndag 25 maj 2009

Att vara lite ful är väl coolt?

Jag skulle sova. Så var det med det. jag kan inte somna. Och alla säger "lägg dig ner bara och blunda" - nej ni, det är inte så enkelt!

I alla fall, jag gick in på saltopeppar och kolla in solglasögonen som jag beställt. Satt och tänkte lite. Gick sedan ut från sidan och vandra runt lite på olika bloggar. Modebloggar faktiskt. Upptäckte att det var många saker som dessa kvinnor ägde och hade på sig som var extremt fult men som jag också lätt skulle kunna ha på mig. Det är inga grejer som gör en snygg utan snarare tvärtom. Man ska trivas i det man bär, så ser jag det men aldrig trodde jag att jag skulle leta efter saker som var fula men som jag ändå vill ha! Att hitta den snyggaste tröjan står inte på listan längre, utan det ska vara att hitta den fulaste tröjan som toppar alla listor som finns! SÅ, jag gick in på saltopeppar igen och kolla mina solglasögon och där satt jag och stirra lite på dem. Vände huvudet på sidan, vände det till andra sidan och bestämde mig för att dom var asfula. Så fula så dom blev coola. För när man prövar glasögon så prövar man efter sitt huvud och hur dem sitter på en men nu i detta fallet så struntar jag i vilket, jag ska ha dem på mig! Fula eller snygga, dom åker på mig. Att vara lite ful är väl coolt.

Så hemskt det låter men så fridful(l)t - fick jag till det, ha! Känner mig som aftonbladet och deras dumma "skoj"-rubriker. TO TIERD!
/Lisette

2 kommentarer:

Jenny sa...

Rätt! Trivs man i något som är "fult" så får man väl ha på sig det.. =)

LINDHEKEPP sa...

Helt rätt! :)