tisdag 26 maj 2009

80 000 ?

Satt och diskuterade våran eventuellt kommande lägenhet med min chef och vad de skulle kosta. Han rabblade upp siffror på siffror och blev lika förvånad varje gång. Han trodde att de skulle ligga på runt 60000 att flytta och ha de vanligaste grejerna. Men sen vad är vanligt för honom? Det är säkerligen inte vanligt för oss. Jag berättade snabbt att vi har en del och att vi har tittat ut säng, soffa och köksmöbler och allt det där och vi hamnade en bra bit under en är väl bara mysigt att byta säng lite då och då ? Eller ? Det kan göra mig lite arg att folk tänker tredjedel av det.
Men så säger han, man går ju inte och köper en Ikea säng för någon tusenlapp som man sen måste byta ut om 4 år igen. Då lägeer man hellre allt från 50 000 - 80 000 på en säng säger han OM man då har en fullt duglig säng redan. Jag blev stum och visste inte vad jag skulle säga och fick fram att vi hittat en säng på ikea som vi dels gillar och tror funkar hur bra som helst. Och deså att man ska ta ett rum i taget. Vadå när jag och lisette bjuder hem vänner ska vi då be de bara vara i vardagsrummet för att vi har världens fulaste sovrum och en halvt fungerande kök. Nej länge leve ikea!


Har fått ledigt nästa vecka torsdag & fredag för att vi åker på kryssning som ska bli fantastiskt. Inte nog med det så ska jag försöka smyga in och berätta att jag ska bli opererad veckan efter och behöver vara ledig då. Tror inte han blir så glad efterson det är stundetider och det innebär extra mycket jobb för oss. Och jag hatar att be om ledigt med, men får ta mig i kragen och fixa det imorgon.


// Puss Christoffer

Inga kommentarer: