söndag 3 maj 2009

Put your hands up for MFF...

Helgen är över! tjohej. Nej verkligen inte tjohej. Jag vill göra om den. Speciellt på fredag. Den va underbar och så speciell på alla sätt. Jag trivdes. Jag trivs rättare sagt. Kunde lätt stanna tiden bara för att få mer utav fredagen. Spriten flöda och skrattet höjdes till några högre toner än vanliga fall. Precis som det ska vara.

Jag sjäkv fick mitt livs överasskning när jag kom upp till christoffers rum. Jag fick en kartong där det innehöll två viktiga saker: En matchbiljett (Malmö - Djurgården) och givetvis en MFF Halsduk med de senaste kulörena. Den är så fin och den passar mig utmärkt. Jag ska få gå och jag ska få uppleva. Christoffer är rädd för att han bara pratar fotboll. Han är rädd för jag ska tröttna. Tvärtom. Jag vill bara veta och finna mig i det. Jag är inte såld, men jag är verkligen inte svår för det. Jag vill veta, uppleva och heja! Jag sover med MFF täcke, jag sitter och äter med MFF pojkar runt matbordet hemma i Arlöv. Det är svårt att undvika. Jag vill inte undvika det heller. Tvärtom. Jag har jagat ner google med fakta om allt som har med fotboll att göra. Försöker lära mig regler och allt som har med en match att göra. Ändå så slutar det upp med att jag sitter och frågar istället när en match väl är. Vilket bara ha fått positiva gensvar tillbaka. Jag har chockerat mig själv många gånger när det gäller frågor och intresse. Så denna match, ska bli rolig. Ser verkligen framemot det och min halsduk ska hängas upp vid fönstret och pryda rummet fint med himmelsk blått!

Förutom denna fina kartong med dessa unika ting, så fick jag också ett fotoalbum. Ett fotoalbum av christoffer som han själv klistrat och knåpat med. Foton på han, mig och vänner. Allt som vi har gjort tillsammans var i albumet. Ansiktet lös upp. man insåg hur mycket man gjort tillsammans och hur mycket man också förändrats i utseende på bara ett år haha. Och inte nog med det: christoffer har gjort ett fotoalbum! stor applåd till honom. Var har han haft tiden? Jag ska försöka ta en bild på det senare. Det är jättefint.

Helgen är över, men det finns så mycket som bringar tur över hela den kvällen. Jag vill tillbaka. Fast å andra sidan så finns det så mycket annat som väntar nu. Men först och främst så gäller det enbart matchen nu. Jag & MFF!

/Lisette

Inga kommentarer: