fredag 8 maj 2009

Dessa lappar...

Jag ska egentligen gå och äta frukost men det blir lunch istället. Och så har jag mer att städa. hela köket måste städa. Mamma skriver så fina lappar till en varje morgon. jag tycker istället hon kan skriva sms, för med hennes lappar så ser det vara ännu mer stökigt ut. Det kan hon i alla fall tänka på, det är trots allt vi som städar, eller mest jag. Exakt, mest jag för min syster gör inte det!

igår hade mamma skrivit en lapp ang att diska undan efter oss eller i alla fall sätta in saker vi använt i diskmaskinen. Det var extra noga, speciellt nu när myrona börjar leta sig fram. Jovisst, men det är rimligt för myror avskyr jag så jag kan klara mig utan det. Så städar jag undan mitt sen ser jag lite längre bort på bordet att det står en stor jäkla glassburk framme. Jag tittar i den och där är glassrester kvar. D¨är det lilla systern som har ätit glass till frukost och struntat i att läsa lapparna. Glass och myror, jag har sett synen innan.

Jag ska börja göra som systern, strunta i lapparna, äta glass till frukost, hem och slänga av mig kläder och ta på mig nya och sen sticka ut. Världen är MIN!!!!

http://gammalblogg.perdahlberg.com/uploaded_images/lappar5-784706.jpg

/Lisette

Inga kommentarer: