tisdag 12 maj 2009

Ja då var helgen över, och som många andra helger så var den minnesvärd till max! Fredagen var dock ganska lugn var hemma hos mig där mina föräldrar hade gäster så vi åt gott och drack gott och somnade gott. Det största i fredags var väl hur pass mycket jag störde mig på mina svarta skor till mina chinos men men så är de ibland ni vet själv!

Lördag och det planerades utgång och ett varv på stan kanske titta ut på Bo01. Men shii shii shii, låg lite för länge i sängen och mös sen åkte vi in till stan för att snabbt åka till lisette och hämta ombyte till henne för kvällens äventyr. Där fastnade vi och lockades med grillfest i oxie! Så istället för att åka till lisette och hämta kläder fick vi kasta oss iväg igen för att åka till mig och hämta kläder! Rörigt men det löste sig. Jag & Lisette är bussfantaster ni vet! Men vi grillade och hade kul och toppade kvällen med att gå ut i stan. Sånna kvällar blir riktigt grymma, detso mindre vi planerar detso bätter blir de ibland känns det som. Altid lika roligt med henne! Men väl ute träffade vi farre med följetång mycket trevligt det med. Hemresan bjöd på 10 cheeseburgare(fråga mig inte hur många vi åt själva) , vi blev utkastade ur en taxi, tog en ny och kom hem där jag somnade i sängen och lisette i soffan. Som en vanlig lördag eller?

Söndag, som skulle vara den stora dagen denna helgen. En dag som jag gärna vill lisette ska berätta om där hon säkerligen har fler känslor och mer upplevelser att berätta än jag. Något jag hoppas hon gör! Hur som helst så var det MATCH. Malmö - Djurgården en solig söndag vad kunde gå fel ? En förlust kanske ? joo men skulle aldrig komma på frågan. lite klydd med biljetter och komma in och så eftersom min vanliga ingång var stängd just denna matchen men väl inne så kände man trycket och det kändes riktigt kul att ha med lisette. Hittar vår sektion och går in och låter lisette gå först jag hör bara henne säga " ohh fy fan " och då fick jag med gåshud. Just den stegen har jag haft i huvudet hela tiden, "undra vad hon tänker/säger/tycker när hon tar de första stegen in?" Och pang där fick jag svar. Jag tror verkligen hon gillade det faktiskt. Hade lite svårt för att släppa blicken runt allt annat lite då och då men de förstår jag! Första gången liksom. Det kändes bra och malmö vann och lite nya ramsor kanske satte sig med vad vet jag ? Jag bjuder säkerligen med henne fler gånger! När det går iaf.

Efter en underbar vinst mot APgården så åkte vi till bo01 där vi köpte vars en smörgås. Christoffer med lax och Lisette med räkor, till det tog vi en frapino , espresso&choklad! Där satt vi säkert nästan 3-4 timmar och bara njöt av solen och pratade om allt mellan himmel och jord , mycket fotboll dock. Skratta åt folk och hade allmänt roligt. Tänker på de hela tiuden, gör det så lätt att jobba när man tänker tillbaka när man satt där utan skor och lisette i sitt knä och bara njöt. Då levde jag livet, livet som jag vill ha det! Men som sagt, lisette berättar säkert mer och det ska bli kul och se de från hennes synvinkel sen har hon min kamera så hon får allt trycka in bilderna! Söndagen spenderade vi hemma hos mig med twilihgt som man snabbt somnade in till.

Ganska kul ändå för att när man går mellan alla husen så blåser det som in i bomben men när man sitter där längs havet så är det i princip vindstilla. Kanske huset bakom som stoppar upp vinden ? vad vet jag ? Men vi kom fram till en sak iaf, vi ska ha den fetaste båten. När vi cashat in rejält!

Jag är fortfarande glad över helgen och kan säga att de var den bästa söndagen jag haft någonsin, iaf den jag kan minnas, jag vet de blir fler! Kanske inte lika speciella och fina, men nästan!


// Christoffer


//

Inga kommentarer: