tisdag 12 maj 2009

Just ja, Anna ska snart få barn!

Att anna var gravid visste nog många sen tidigare. Ryktet flödar som bara den kring stan. Idag när jag jobba så fick jag ett sms om jag inte kunde bege mig till henne. Hon ligger inne på KK (Kvinnokliniken). jag kunde inte dra mig ur hur som helst på jobb, men efter många om och men så tog jag mig till henne. Hon låg i ett rum och vänta in tiden. Jag mådde nästan lite illa av sjukhus doften därborta. Bara tanen av att dörren intill var en gravid kvinna som just var på väg att födda, gjorde mig ganska "uiiik!" - men allt för anna!

efter en stund fick annas förflyttas till en såkallad "hotel för gravida som måste vänta tills det är dags", med det menar jag att Anna var inte klar för förlossning. Hon är redan sent på det. Tre veckor! Nångång måste det börja. Direkt när vi kom till den nya avdelningen så börja det göra on tpå henne. Jag led med henne, men jag visste bara inte vad jag skulle göra eller säga Jag satt mest vid hennes sida och led. Till sist gick hon in och la sig i sin säng som jag fick övertala henne, och barnmorskan. Då var det bara för mig att gå för jag fick inte vara där. Barnmorskan berätta för mig när hon följde mig ut att det kommer ta tid, men det sker antigen imorgon på kvällen eller under morgondagens natt. Vi får allt se! nervös & glad för annas skull.

Nu sömn, som sagt!
/Lisette

1 kommentar:

SVENSKK sa...

Var med och tävla i min blogg om valfri väggdekor från unikdekor.se

http://svenskk.se/2009/05/12/tavling-i-samarbete-med-unik-dekor/