torsdag 28 maj 2009

My bloody valentine i 3D

Nu har vi varit på bio. Crhsitoffer och jag, de lyckliga paret vi är! jag fick äran att bestämma bio och jag valde "My bloody valentine 3D". Det var smygpremiär idag, vilket jag & christoffer kan skratta åt. Jag fråga christoffer varför man har Smygpremiär när det änå är "sverigepremiär" imorgon? Christoffer svara mig stolt "Allt för att tjäna pengar!"- Han har lite sanning i det han säger, den där pågen. I alla fall, filmen skulle man se med 3D glasögon. Tänk er: Första skräckfilmen i 3D någonsin. Toppa det mina vänner, toppa det! Vi var först - för vi var på smygpremiär-

Wow tänker man, och wow blev det med. Till och med trailers innan filmen var i 3D och redan då satt man och gapa. Jag titta på Christoffer hela tiden. han gjorde inte ett ljud ifrån sig. Jag titta lite senare, han satt helt tyst och sa inget. Min första tanke var "Ser han vad som pågår? Ser han inte vad som händer?!!" jag fråga han flera gånger men han såg, det var bara det att han var nog inte lika hysterisk galen i det som jag, för mig var det som att åka hiss första gången. Allt är så facinerande och otroligt, men inte flr Christoffer. Han satt tyst och titta på. Jag tog av mig mina 3D glasögon för en stund och titta på filmen: allt var suddigt och texten var konstig, tog på mig glasögonen igen och då var allt normalt, som en film ska vara. jag satt så fram och tillbaka en stund för att jämnföra, därefter så försökte jag få christoffer att göra likadant men han bara satt tyst och lugnt i sin lilla stol. jag gav upp!

Filmen är slut och christoffer utbrister: wow! vilken jävla film!!

tack för den!

/Christoffer & Lisette i all ära!
Lägger sig under täcket och gulligullar.

Inga kommentarer: