torsdag 21 maj 2009

Bra jobbat, pappa!


Ang armbandet så hitta jag det bland skräpet här hemma. Jag hade så rätt, pappa hade visst då slängt det. Jäkla han. Han tänker sig inte för när han tar en massa saker och slänger det. Jag ska rota bland hans kläder och "råka" slänga de av misstag. Se hur han känner sig då!

På tal om hur man känner sig, så känner jag mig ganska nöjd över helgen som kommer. Man har turen att vara ledig både: fre, lör & söndag. Så man har fått planera upp vad som kommer att ske under hela helgen. Imorgon blir det bara mys och gott med Christoffer, på Lördag blir det lite folk hos mig. Småflickorna kommer hit samt de stora grabbarna. Vi tar oss några vinglas och sedan blir det ut och go bananas! Vi får allt hoppas på att det blir sol på lördag så man i alla fall kan få sitta ute ett tag. Söndag blir det en dagen efter. Det kan man nästan räkna med. är solen igång blir det ner till hamnen och dra in frisk luft i någon timme och en och annan fika blir det allt. Helgen känns bra. Den är ordnad och fixad. Man har sina perioder med det att göra saker varje helg. Ett tag hade jag inga och nu måste jag vara i full fart när helgen kommer. Måste ha något att göra. Och det ser ut som denna helgen är the one!
/Lisette

2 kommentarer:

Rob sa...

Mm, vi får väll hoppas :-D

Nathalie sa...

Tallriks modellen finns även i vegansk form :) Och proteiner finns inte bara i kött, utan även annan mat. Ja kött kan vara bra, i en viss mängd. Men om man jämför med den vegetariska kosten så har den vegetariska kosten bara massa fördelar medan köttet har en massa nackdelar. Hjärt och kärl sjukdomar är den vanligaste dödsorsaken idag, vilket köttet till stor del står bakom. Folk äter helt enkelt för mycket kött idag. och ska vi göra en insats för vår miljö och se till att den finns kvar för barn och barnbarn så måste vi även se om våra kost vanor.