tisdag 2 juni 2009

Vi tjejer är bara ute för ragg och ligg på uteställen, eller?

Ojoj, så många gånger jag har försökt övertyga folk runt omkring att man går ut för att dansa och ha riktigt roligt, även om man är i sällskap. Vad är felet? Man går ut tillsammans, man går ut ensam med sina tjejvänner. Ingen skada skedd! Tyvärr lever inte alla i den världen och det är synd. För det finns inget mer härligare och bara gå ut och stå och prata med en vilt främmande människa, just för att det är roligt att träffa folk, det ger en energi kick och sen för att man går ut för att träffa folk. Eller är man gammalmodig nu? eller nej, ska vi säga somd et är? är det verkligen så att alla går ut för att ragga, hitta ett ligg och försöka få ihop så många trosor/kalsonger som möjligt? Vissa lever i den världen, men de ska bara veta att det finns en värld utanför också.

Det är vi som lider, vi som älskar att rata och öppna munnen för främmande människor. Vi som vill synas och skratta högre än den andra! ja, vi lider, för gör vi det så raggar vi. Eller så gör vi det bara för att hitta något över kvällen. Så om jag har pojkvän, så ska jag stå och titta i ett litet hörn och stå och smutta på min redbull/vodka och se söt ut? Lika bra för sig själv att skita i att sminka och klä upp sig då.

Jag gick in på PEZSTER blogg. Läser sällan den men idag gjorde jag en undanflykt. Och jag fick syn på de här INLÄGGET. Så klockrent och så bra! Jag gilla situation 3.

"Situation 3

Du träffar en tjej på krogen. Ni pratar länge och ni har riktigt roligt. Fan! Detta går ju bra, tycker du. Efter en timmes snack frågar du om ni inte kan träffas nästa dag. Hon säger då att hon har en kille. Då jävlar blir du sur så det märks. WTF?! HAR HON KILLE!? Du blänger surt på henne så hon ska förstå att du är arg.

Slutsats du drar:

Vilken teaserbrud. Här har hon suttit och hållt inne med den informationen medan du kämpat med att verka trevlig. Så har hon en kille!? Hur vågar hon köra det spelet med dig!? Hon kan ju inte vara lycklig... annars hade hon ju sagt det direkt.

Slutsats du BÖR dra:

Tjejer KAN faktiskt sitta och diskutera just för att det är kul utan att ragga eller vilja bli raggade. Tjejer GÅR på krogen för att träffa människor, prata och dansa. Du har ingen rätt att bli sur. Noll. Zipp. Nada."


KAAaaaaaAA-CHiiiiiiNG!!

/Lisette

1 kommentar:

Daniel sa...

Ja att det ska va så svårt att förstå att man oftast vill fara ut för att träffa människor å att dansa... krog behöver ju inte innebära ragg.. men det fattar tydligen inte killar