måndag 15 juni 2009

Såhär får du rea varor billigare!

hemma och belåten. Har varit i stan idag i hela åtta timmar med anna och Adnan. Han skrek bara en gång och det var för att han va hungrig. Tyst liten pojke det där! Vi gick till entre och kolla lite kläder och gick rundor. Jag fick hem ett par byxor därifrån. haha, det var ganska roligt faktiskt. Jag såg dom på rean och prova dom. Dom passa. Jag drog upp dom lite för mycket och kände hur dragkedjan snittades. Herregud tänkte jag, dessa går inte att ha men jag kom på en väldigt korkad ide eller smart, det är nog från person till person skulle jag vilja tro. Jag gick fram till kassan och sa "hej dessa rea byxorna är på rea och dessa är de enda som finns i min storlek. Jag vill jättegärna ha dom men jag upptäckte att de va gällande dragkedjan. Jag köper dom och kan fixa det själv (vilket jag kan) men då köper jag inte dom för detta pris (199:-)!" och visst fasiken gick det igenom. Jag fick ge 99:- för dom! och nu när jag titta på dom så gick dragkedjan att laga för hand också. Jag kan knappast tycka jag är snål, men iden var bara så smart! Bild på byxor kommer nog imorgon.
Nu ska jag gå och ge mig en klapp på axlen för att jag kommer på bra saker snabbt!

/Lisette

Var det någon som la märke till att jag skrev "dessa rea byxorna är på rea"? Hur korkat skrivit är det inte?

Inga kommentarer: