torsdag 11 juni 2009

jag blir mer sjuk av att ringa till jobb och säga att jag är sjuk!

Jag tala häromdagen om att det är en stor klump i magen att ringa till jobb och säga att man är sjuk. jag lova mig själv att inte känna så. Jag vaknar halv sex och tar tag i min mobil. Sitter och tittar på den och känner hur magen blir allt större och större. Skit också! Jag ringer en signal, lägger på, skrattar åt mig själv och ringer upp igen..lägger på (ingen är på jobb så tidigt så jag busringer inte). Jag vill helst spela in mitt samtal annars blir jag så nervös. Frågor och svar via telefon avskyr jag. Klockan tickar. Jag hostar slem och skit och tycker synd om mig själv och klockan tickar. Klockan blir snart 06.30. Jag ringer och dum som jag är så vet jag att det är alltid en som är där då. Hon svara och jag meddelar att jag inte kommer. Såklart kommer den viktigaste frågan enligt henne: varför ringer du från din mobil?!
(varför inte? Jag ringer alltid med mobilen, jag lever med den. jag vet inte ens om att vi har hemtelefon!!) och direkt kände jag mig korkad. menar hon nu att jag inte är sjuk och att jag hittar på? Varför denna fråga? Jag blir nervös och säger att mamma eller pappa pratar med hemtelefonen. Som sagt, jag blir så nervös med dessa frågor via telefon.

Varför ska det vara så svårt att ringa och säga att man är sjuk. I det tillståndet jag är nu hade jag kunnat vila hela helgen men jag sa till snabbt under samtalet att jag kommer lörd-söndag, jag behövde bara en vilodag meeeen, jag måste ha mina pengar och dessutom slipper jag deras argsinta humör över att man är sjuk!

/Lisette

2 kommentarer:

Randy sa...

Man har faktiskt rätt att vara sjuk =) Krya på dig!

LINDHEKEPP sa...

jo jag vet men inte på mit jobb känns det som. ;( tack ska du ha! /Lisette