söndag 14 juni 2009

Born under a bad sign


Fyfan vad jag är trött. Jag skulle kunna svära lite och för mycket. jag kommer hem och föräldranas dator står på köksbordet påtänd och såklart hittar jag mamma bakom den. Hon tittar fram och fnissar "här har jag suttit i flera timmar!" och då undra jag genast vad som fått henne till det och går fram och kollar på skärmen. Ja då visar det sig att hon sitter och spelar spel. Vissa har det bra under sin semester: spela spel hela dagen lång! Jag droppar av mina saker i köket, orkar inte ta upp det i rummet, tar mat och ser halvt belåten ut, det mätta lite i alla fall, går upp till rummet och sätter mig på sängen. Ojoj, något skrek till och det var katten! Hon har bäddat ner sig under madrass och allt, lika gott åt henne! Flyttar henne åt sidan och där ligger hon kvar och lyssnar på telefonsamtal från mig och sedan låtar på datorn, hon spinner och njuter. Hon njuter av världens bästa musik. Jag själv är bara så trött så trött sååå! Jag ska strax ta och göra mig ordning för sängen. Imorgon är det upp i tid och gå i stan med Anna och hennes lilla bebis Adnan. Jag ska också tänka lite på semester förslag som jag och Christoffer sitter och försöker fundera ut. Det är inte så lätt som man tror.

Nu ska jag ta och skruva upp volymen lite på musiken och försöka lägga mig i sängen utan att pressa ihjäl katten. Godnatt.
/Lisette

Inga kommentarer: