tisdag 9 juni 2009

Operations imorgon!

Ja då var dagen kommen som man längtat efter i flera flera år som gör ens liv lite lättare att leva på mer än ett sätt. Fick tid tidigt tidigt imorgon bitti som jag tror är en fördel för då slipper man gå och vänta på det hela dagen och man slipper bli sådär jätte nervös. Så värst jätte nervös är jag inte just nu men jag känner att de finns en klump i magen liksom. Att något väntar en liksom.
Ett ganska så stort ingrepp där läkaren skär upp ögat i båda ändar och jämnar ut mina muskler eftersom min ena muskel är så mycket starkare än den andra, därför mitt öga drar. Han påstod att de kommer kännas lika mycket som att gå till tandläkaren och det kan man leva med ju. Skillnaden är ju bara att denna snubben står med en skalpell i ögat på mig istället för en spegel i munnen. Men denna läkaren sägs vara en av sveriges absolut bästa ögonläkare och gör flest ögonoperationer i sverige per år och det känns jäääävligt tryggt. Han glider in i rummet idag och säger " jahaapp, vad är felet? Att du ser dumt eller att du ser dum ut tycker du? " en sån sak gör att alla tankar o spänningar släpper så jag e trygg! Men håll tummarna 08:00 imorgon ligger man där!
Och stackars lisette, vi båda satt på bussen hem från sthlm och hade jätte ont i halsen och vi anadet det värsta. Sängliggandes med halsont och diverse, kände mig otroligt segt och hängig söndagen men igår och idag känns det riktigt bra. Kan jag ha skickat över mina bacieller till henne? Det är väl med en sorts kärlek?
// Christoffer

2 kommentarer:

wiktor sa...

Lycka till!

LINDHEKEPP sa...

Tack så hemskt mycket :)