måndag 27 april 2009

WHY DON'T BE STEP OUT, FORGET ABOUT THE ´TO DOS´

Helgen var precis som man önska sig. Kanske skulle man önskat att den dumma förkylningen som nu har rasat till feber och mer av förkylning inte dök upp, men det är bättre nu än till fredag.


Lördagen spenderade vi i Landskrona hos storebror. Vi åkte dit med pappa. Vi skulle ha vår vanliga pokerkväll. Jag var inte så sugen faktiskt, speciellt efter så många om och men och man va inte alls pigg för det. Men det visa sig tvärtom, det va riktigt roligt och mysigt. Man vann inte, men man kom inte sist heller. Solen stod på och värmde och man bedöva halsen och förkylningen med öl som jag sen på söndagsmorgon skulle få ångra. 5liter öl gick åt till fyra personer. Rätt mäktigt men som tur va kändes det inte av när man skulle gå och lägga sig. Tur så kände man inte av det dagen efter heller.

Brosan bjöd på god söndagsfrukost medans vi satt och titta på Armagedon som vi alla kom överens om att det är nog en av de bästa filmer som gjorts. Och ja, självklart är den de. Jag gråter varje gång och jag gjorde det även det denna gången medans grabbarna satt och försökte hålla tårana inne. Jag såg er allt! När brosan var redo så körde han oss hem till lilla Oxie igen. Christoffer och jag for in i hemmet och ut igen. Vi skulle inte spendera en söndag hemma. Speciellt inte med så fint väder som det var.

Vi gick och fönstershoppa och shoppa. Eller ja, christoffer fick shoppa mina kläder tills min lön dök upp på kontot. Han är så snäller den där pojkvännen! Vi hitta riktigt bra grejer till både han och mig. Så nöjda var vi båda av våra fynd. Vi tog den efterlängtade trean till BO01 för att fika och sitta och steka under solen som sedan blev solnedgång. Oj oj oj, säger jag bara. Det va underbart mysigt och riktigt givande. Samtal på samtal och känslor på känslor. Det ska vi göra fler gånger. Eller ja redan till helgen bestämde vi. Men då ska vi sitta där rätt länge faktiskt, tycker jag. Efter det blev det hem och titta film, men vi somna eller christoffer. Själv vakna jag upp och mådde urdåligt men nu i efterhand gör det inget, speciellt inte när man har en snarkande pojkvän sidan om. Måste skaffa större säng !!

Fridens Liljor /Lisette

Inga kommentarer: