tisdag 14 april 2009

Altid lika kul att följa denna bedårande Lisette Kepp. Hon tjatar på mig jämnt och städigt om att jag ska sluta titta en, två och tre veckor bakåt och frammåt. Man ska leva i nuet säger hon, joo tjeeena nu sitter hon och flummar 25000 dagar frammåt vadå dubbelmoral liksom ? Men visst nu vet jag! Detta bevisar bara att vi är exakt likadana ännu en gång!

Påskhelgen började såklart i fredags med att jag mötte upp lisette och hennes syster på jägerso där vi skulle handla lite påskägg och den ena delen av familjen kepp skulle gå på "Tivolit" som låg mitt emot. De åkte vars två karuseller , jag åkte inte varför vet jag inte men jag kan erkänna att jag ångrar mig. Vi handla lite godis inför kvällen. In mot stan och en powerfika på vägen han vi med. Och jag lärde lisette " Bilregistrets-smstjänst" . Kort sagt en funktion för folk som har för mycket fritid och bryr sig på tok för mycket om andra. Men men, grilltajm hemma hos mig i arlöv där vi sedan letade påskägg. Min familj gjorde ett tappert försök att frysa ut henne och gömma hennes påskägg jäääääätte högt där hon inte nådde. Dessvärre fatta hon inte vinken och stannade över natten! Vi satte på filmen Inside Man och den han knappt börja innan hon låg och snarka på mitt bröst. Jag log, och kände mig stolt eftersom varje gång man tittar film så får man höra om hur tråkig man är som somnar.

Lördag och solen skiner och vi med glada choklas miner. Vaknar upp och solen skiner genom mina svarta gardiner. Bara spottar ut rim ser ni de ? Rimstuga anno 2009 i jul som gäller kom till pappa! Vi fixar frukost och gör ett andra försök att kolla klart filmen och vi klarade det. Packa allt inför kvällen och åker in till stan där vi fixa´r det sista och åker hem till lisette. Fixar till oss äter en riktigt god middag med hela familjen Kepp och kvällen började se bättre och bättre ut. Kylen full av cider/öl och diverse drink redskap och trevligt sällskap så var kvällen i fas 2 det vill säga styra upp en fylla. Hjälpte först svärfar med att försöka få igång deras bredband och hemtelefoni som inte fungerade. Detta helt utan någon framgång, men vem sa att jag gick el ? Jag gick Hotell & Restaurang, en jäkla skillnad. Men vi försökte. Tack du som uppfann mobilen, undra hur man gjorde innan mobilen kom. Rökelser ?

Klockan rann iväg lika snabbts som drinkarna och lisette spelade upp massa bra låtar för mig som jag bad henne komma ihåg för de vill jag ha själv på min yyyyypoood. Men det känns som att hon inte minns de idag, vi får se imorgon. Vi håll tummarna. In till köpenhamn där vi hoppar på första bästa cykeltaxi som jag säkert tror lisette är lika imponerad av än. Det avsluta hon med att skäknka massa skrammel till honom viljet jag inte tyckte för att han redan försökte lura mig på 100 danska. Danskjävel! Inne på på nattklubben där vi har lika kul som altid och yrar runt våra runder på de klibbiga danska golven. Finns inte mycket att säga för man kan inte sätta finmgret på vad som gjorde kvällen där inne så bra. Eller jo, jag var med lisette!

Påväge hem och klockan började närma sig halv 6. Vi går och kissar i vår gamla goda kissoar och en dansk polis kommer framspringades och skäller ut mig efter notor. Varför vet jag inte men det har inte med saken att göra. Vi köper vars en fransk hotdog och vars ett meal på kentucky fried chicken som vi slänger i oss på stationen medans vi med ångest sitter och beskådar klockan och inser att tåget skulle gå om en timme det vill säga 0603. Vi sätter oss ner nog förfriskade och glada men ack så trötta för att vänta denna timme. Efter vi ätit tittar jag klockan och pang den var 0600. Jag vet inte vad det var, men antingen har vi sjuka powernaps eller så trollade någon fram tiden. Eller så såg jag fel från första början men de kvittar. Vi vaknar iaf i malml att en kille står och pillar på oss för att vi var framme. Sätter oss i första bästa taxi hem och somnar runt halv 8 tiden.

Sillafrukost klockan 9 söndagmorgon och vi rycks upp ur sängen. Vi traskar ner för trappar försöker få i oss en smörgås var. Det var både svårt, jobbigt och inte så gott vid just den tidpunkten. Ingen sill, jah körde en rostad med ägg och kaviar. Direkt efter blev de bingen igen för oss båda och vi vaknade någon gång under eftermiddagen då en vettig människa vart uppe halva dagen och njutit av solen. Då tog vi sill. Sen blev de sängläge hela kvällen med gamla godingar på tv så som Pearl harbour och Titanic. Vilken söndag va ? Måndagen präglades säklart som ni vet av fotboll som satte pricken över i,et för denna helgen.



// Christoffer tackar för denna påsken.

Inga kommentarer: