fredag 3 april 2009

VECKANS

Anna sover och jag som jobbar så sent till 23.00 kan inte bara lägga mig till ro för att bara snarka in som damen brevid mig gör. Så jag tar upp datorn och tar igen lite blogg tid. Jag tänker på det här med veckans plus och minus. Det va rätt bra när man körde det. Kanske borde fortsätta med det. En sammanfattning om hela veckan som gått. Då slipper man glömma bort saker och ting som är viktiga och en del som är oviktiga...kanske. Vi prövar.

+
Det är härligt att kunna sova över hos svärföräldrana och kunna ta mat ur kylen och känna sig som hemma fast ändå inte. Man trivs. Man får pirr i magen och man blir kär på nytt. Christoffer vinner mycket på det. Bättre blir det när solen är på med. Vårväder till max. är det inte härligt? man får lust att ta av sig alla kläderna och springa naken. Fast sen vet man inte riktigt hur många det är som vänder blicken till, det där kanske man bara helt enkelt inte vill se. Jag har förståelse.

Allsvenskan börjar nu imorgon (Lördag) Härligt?! Ja det kan jag tycka. Jag har kännt stort inför det. Jag vill vara insatt i det, inte för att pojkvännen är ett freak när det kommer till allsvensskan, utan för att mitt intresse verkligen växer. Jag får veta så mycket och jag märker att jag gillar det när jag kommer ihåg det jag får veta med. Min tanke har till och med gått sålångt att jag kan tänka mig att skaffa mig en MFF halsduk. Varför? Ja, för att det blir roligare att skrika "SOLNA-TATTARE" eller varför inte "Hellre HIV än HIF" - det känns nog mer äkta. Och jag har lovat mig själv att inte bli en julgran. Och då säger ni "Julgran, va?" precis. hade ni varit insatta så hade ni fattat, huho. Näääh, allsvenskan imorgon och jag glädjer mig. Gladare hade jag blivit om Christoffer hade fått komma iväg till göteborg också.

Ja, så vad det de här med banklånet. irriterande att få veta onödiga saker och hopplösa med. Men vi sörjer inte. Vi ser det positiva. VI FÅR LÅNA och VI KAN SPARA!


-
Jag avskyr att se solen sticka fram med en sådan värme. Speciellt när man går med sin vinterjacka. Känner sig som en snövandrade genom stan. Idag gick alla lättklädda, dvs utan jacka. När jag kom till jobb tog jag av mig min jacka. Jag ska inte vara sen. Jag gick med den till 19.00 och mådde fint. Sen slog det mig. Hur gör jag imorgon innan jobb? Jag skulle handla vårjackan redan denna månaden. Fan för svenskt väder. Bara för det kan jag hoppas på att det börjar snöa lite efter påsken.

Facebook, facebook... aj löv jo. Men det är så tråkigt egentligen. Man hittar sina gamla bekanta, dom blir vänner med en, jag blir vänner med dom. Tjoho vad roligt, nu ska vi prata minnen!
-. Inte en enda jävel skriver till en och talar om minnen. Dom skriver till varandra men inget till mig. Tänk nu inte att JAG ska skriva. Varför ska jag dra första steget. Men visst är det komiskt? Det är som jag har skrämt iväg de gamla bekantskapen man hade. Eller så var man aldrig omtyckt på de sättet man trodde, dom blev kanske vän med en för att vara snäll, eller för att få fler vänner på sin vännerlista? Guess what! Jag är inte lika sen jag heller. Jag är mer åt det barnsliga hållet. Jag blev vän med er för att jag ville ha fler vänner på vännerlistan...
Men det är komiskt, det är mycket komiskt. Därför älskar jag ansiktboken.

Och Linda rosing och Hugo? Vad händer här? Jag blev lite ledsen. Hugo Och Linda. Linda och Hugo. Det hade passat så bra. En storebror åt hennes barn! Kunde dom få det bättre? Sen sabbar Linda det med att säga "Vi hade till slut inget att prata om" - nej men det ska egentligen inte en mor och son ha heller. Eller har jag missat något? HÖHÖ.

Veckans är slut men kommer tillbaka nästa vecka igen.
/Lisette litta bananas

Inga kommentarer: