måndag 20 april 2009

Fel tid & fel plats, helt enkelt.

Helgen är slut och jag satt för en stund sen och tänkte på alla sjuka saker som har hänt mig precis vid busshållplatsen innan jag ska hem. Det är helg och klockan blir över 23.00. Man kan antigen förvänta sig festfolk eller avskum till festfolk. Jag fick inte festfolk, jag fick avskum. Jag blev mer och mer irriterad för varje dag som gick.

Fredag: några danskar står och dricker öl och är lagom fulla. De möter en vän som kommer gående mot dom. Han är riktigt full och faktiskt riktigt äcklig och dum. Han sätter sig brevid mig och frågar om jag har en mobil, han ska ringa en limo! Jovisst, tänkte jag. Försöka gå ju men man imponerar inte långt med det, speciellt inte om man blir full om han bara andas på en! Jag sitter och pratar i telefonen med Christoffer, han hör hur irriterad jag blir så jag lyfter på mig och går ifrån busshållplatsen. Säker!! Trodde jag, då kommer det en kille som vinglar fram och tillbaka med en öl i handen. han fick för sig att han inte ville ha ölen mer så han kastar upp den i luften sen sparlar han iväg den och all öl flyger på mig. Jag luktande nu som ett fyllesvin.

Lördag:
Kanske en av de mest obehalgligaste situationer jag har varit med om och också hört!
Jag står som vanligt efter 23.00 och bara väntar in bussen. Innan bussen hinner komma fram till mig så springer det ut några svenska killar i ålden 23-25 och har druckigt några öl. Det hör man på deras fumla röst. Innan jag stiger på bussen så hör jag en kille försöker prata tyst och skrattar samtidigt. Han säger: "kan inte du hoppa på den tjejen därframme vid bussen, skrämma henne så hon tror det är våltäckt!", och så skartta dom allihopa- jag titta bort mot dom och de insåg att jag hörde . De sänkte på huvudena och minska sitt fula skratt.

Vad är detta för något? Sen när har folk börjat gilla att skrämma upp folk, eller rättare sagt hoppa på tjejer för dom ska tro det är våldtäckt. hade det inträffat på mig så hade jag fått men för livet just för jag är så himla känslig som jag är. Jag blir rädd för allt. jag förstår inte riktigt hur folk tänker, eller i alla fall dessa killar. Hur det bara bli en sådan tanke om att göra en sådan grej? Jag blir så arg och frustrerad på sådant. Idiot svin är vad dom är! och en förklaring till det smeknamnet tror jag knappast behövs.

/Lisette

Inga kommentarer: