torsdag 30 april 2009

JAG ÄR HALVGIFT!

Är hemma från jobb nu och jag är ändå ganska trött. Hostan har lagt sig lite faktiskt och det är bra. Ska ta en liten tablett nu så man känner sig piggare och kanske imorgon så tar jag de sista tabletterna innan man ska iväg för lite skojs i Arlöv. Svärföräldrana fyller år plus christoffers storebror. Presenter hit och dit, det är verkligen något det. Det var ganska lätt att hitta. Inte så svårt. Nu får man hoppas att man fixar att ställa in sin charmiga sida tills imorgon med så man kan charma hela släkten. Visst har man träffat alla förr men det är alltid lite kusligt i magen när alla ska samlas på en och samma gång. Kommer man minnas alla? Tänk om jag glömmer namn? Det finns inget värre. "nämen hallå Bosse!!..." och så slår det en sen "nej fan, det va inte bosse...det var Hugo!" panik panik!

och det här med svärföräldra. Jag sa det idag till kollegan. Hon fråga om fredag och jag svara. Jag svara att svärföräldrana fyller år samt christoffers lillebror. Hon ryckte till och svara snabbt och chokerande "Är du gift?!!" Och då tänkte jag till, svärföräldrar blir det när man är gift, så var det ja. Snabbt fick jag rätta till det och säga att man bara sa så för att...

Ja varför säger man svärföräldra när det egentligen inte är det...än? För mig har det blivit en vana. Jag trivs utmärkt och kan vara mig själv även om man alltid är nervös vid matbordet vilket jag älskar. För även om jag ska känna mig hemma hos christoffer och vakna upp ensam när hans föräldrar sitter nedanför så är det nervöst. Man vill inte klanta till sig och göra något dumt. Det är bara kärlek. jag har världens bästa svärföräldrar, utan att vara gift. Ge mig fredag.

/Lisette

Inga kommentarer: