torsdag 23 april 2009

Ta ditt pick & pack!

Jag har precis slickat upp det sista på natt-piggelinen och jag mår gudars bra just nu. Haft ett långt samtal med Christoffer innan han somna. Jag ska också somna snart när tiden hinner ikapp mig. Just nu njuter jag bara av hur mätt jag blev av glassen, klockan är snart halv tre och jag har ätit glass. Jag njuter fullständigt. Samtalet med Christoffer var mer om semester och saker runt omkring. Vi försökte förklara ångest känslan jag har över en grej. Jag kan knappast säga att jag har ångest om jag inte vet vad ångest innebär, men vi kom båda fram till att det är ångest. Jag vill helst skriva vad jag har ångest över men det är där problemet kommer in: jag får ångest över att tänka och skriva om det. Idag öppna jag min lilla mun för christoffer och det kändes som tre knivsår rakt in i magen. Saker och ting är jobbigt. Det är nog därför jag äter glass såhär sent med. Kanske tar jag en till bara för att. Jag har hela natten på mig att äta glass. Är ledig imorgon men jag vet att jag kommer vakna upp med en tung sten i magen där också. Förmodligen jobb som jagar ner en och vill man ska hoppa in mer och jobba. Jag tror jag tar en piggelin glass till. Hjälper det så ber jag mamma min att handla in flera glasspaket för det känns som denna ångesten ger sig av när sommaren kommer och man tar sin sena semester.

...det gör ont när du rör vid mig.
/Lisette

Inga kommentarer: