fredag 3 april 2009

Missar årets fest!

Jahaapp,vaimorgon gäller det den 4.e Aril 2009. Nu sitter man här och tänker på att man kommer att missa årets första stora fest.

Nej de är inte sensation, och nej guetta spelar inte back to back med axwell på slagthuset och det är ingen veckokryssning på en finlandsfärja fulladdad med trance. Detta år är sålångt ifrån champagne,drinkar, snygga skjortor, så långt ifrån snygga frisyrer och 5-i-5-ragg detta ärAllsvensk Premiär i fotboll malmö möter Häcken borta ( göteborg ) . 3 fulla x2000 tåg som e fyllt med himmelblåa färger och tusentals liter öl och glädje. Visst det är en jävla pissematch rent ut sagt men de e e premiär. De senaste åren har vi åkt på alla borta premiärer likväl hemma som Stockholm , Göteborg och Borås.

Men tyvärr så jobbar jag, men hade jag inte jobbat så kan ni lita på att jag hade suttit på det tåget imorgon glad som en speleman och lisette hade bannemig suttit bredvid för de är verkligen något jag vill få henne att uppleva ett tåg med bara fotboll och människor som är så glada och alla är en familj. Sen visa henne Malmö FF såklart, kanske inte den bästa matchen och visa henne fotboll moit just det laget men ändå. En vacker dag ska jag visa henne, då kommer hon bli såld! Det vet jag, alldeles säkert. De är en grym känsla på de tågen! Sthlm förra året var grymt. Sjukt drag på tåget dit, tåget hem sov hälften andra lafddade för att gå av tåget och rakt in på slagt. Jag ? Jag tog en taxi till oxie!

Malmö är kungar, malmö är gudar malmö vinner i år och imorgon vinner de med 2-1 bara så ni vet om ni läser de i tidningen sen. Denna dagen är bara sportfåne för mig, då ska ni bara veta hur stor dag den 13 April är för mig, fy fan säger bara hemmapremiär på nya arena. Heelt galet!


// Christoffer med tanken i göteborg men röven i arlöv

Inga kommentarer: