lördag 4 april 2009

Världsbäst på att tippa är man väl inte men malmö vann trots allt med 1-0 och det känns otroligt bra för min del.

Att jobba är ju såklart lungt och då och då aningen skönt men nu när "sommaren" kommer så känns det skit rent ut sagt man går där i sin egen lilla bubbla av deprision. Är det bara jag som känner så ? Man går inne på sitt jobb och tittar ut på alla som glider runt i slappa kläder och solbrillor, vissa hand i hand andra på cykel. De flesta ska säkert ut i stan gå runt o visa upp sig, andra ska till parken andra ska fika. Jag Christoffer bara jobbar, jobbar jobbar. De är så sjukt jobbig tanke/känsla. När jag slutar klockan 18:00 så känns de som att lunchsolen och allt folk i stan börjar att försvinna. Uteserveringar som brukar vara fyllde med folk som oss fylls med kostymnissar som kör en After Work. De känns inte samma sak, ja de e skit tråkigt rent ut sagt. Men visst jag har ju en ledig måndag varanan vecka wohooo uttnyttja den kanske ?

Nej tacka vet jag vintern, spöregn och blåst inte en jävel vill gå utanför dörren. Då kan jag jobba hur många timmar som helst, hela dagen för den delen med! Och ljuset i tunneln är väl semsetern som man bör uttnyttja, men ack nej de gör man inte. För då orkar man inte så pass ofta. Så själva ångesten ligger kanske i att man är på jobb, att man just är där och inte på samma språng som de utanför skyltfönstret på Smörgåshörnan.


Som idag, stod och beklaga mig för min arbetskamrat vilken ångest jag hade för att jag inte satt på tåget till göteborg med en kasse öl och en himmelsblå halsduk. Men jag förstod att man inte kan ta ledigt hela tiden men jag hade så gärna velat. Så plingar de, och när de plingar i smörgåshörnans lokaler så är det inte bra. De betyder mer jobb för oss d.vs KUNDER! Jo , dagens första kund var en kille i ett par sköna shorts, solbrillor och en mfftröja. Jag berättade för honom att jag precis stått och beklagat mig för min arbetskollega att jag skulle jobba och inte på matchen, ett tu tre så står där ytterligare två killar i butiken med mfftröjor och den första killen berättar för de att jag inte kan se matchen och alla skrattar. Men så sa en kille " Skulle du inte jobbat så hade du inte kunnat göra våran frukost, och då hade jag inte fått en nubbe" Så lite nytta gjorde jag säkert, stod och diskutera fotboll ett tag med de mycke trevligt och vi kom fram till att den 13 april blir ett heligt datum denna månaden. Lovade att vi skulle heja på varandra om vi sprang på varandra på möllan innan. Så jag fick en liten dos av malmeeeeeee!

Snart dags för att ta bussen in och möta upp min sköna efter jobb, vi ska nog ta en tripp till ikea imorgon och kolla ut köksbord och soffa och lite sånt mysigt ni vet, ni vet sånt som par gör! Utan volvo!


// Christoffer

Inga kommentarer: