måndag 6 april 2009

LOVE TAKES OVER

En ledig dag. vad har den innehållt då? Litet besök på entre, och en lång bussresa genom halva Malmö, känns det som. Jag lämna av Nina på centralen och åkte vidare med bussen. Buss 3 åker runt, runt och runt och har aldrig ett stop. Jag var inte bereed för att åka hem så jag satt kvar på bussen och åkte runt i en och en halvtimme. Med bra musik i lurana (David Guetta - Love takes over) och med solen i ansiktet så gick det bra. Har man inget att göra eller bara vill sitta så finns det ingen bättre tjockismetod. men jag kan tycka det är rätt roligt att sitta så på bussen och spana på personer som åker buss till sina ställen, vart dom nu än ska. Deras olika beteende och sätt att prata, klä sig och skratta. Jag satt till och med och tjuvlyssna på visas samtal. jag klicka ofta på paus knappen på min ipod bara för att höra vad dom säger.
De jag lyssnat på är:
-en pundar tjej
-fjortisgäng
-en irriterad jävel
-och en go och glad familj.

Han den där irriterad jävel va verkligen roligast på hela bussen. Busschaffören glömde att stanna när han hade tryckt på bussknappen. och den irriterade jävlen frågar inte ens varför utan säger bara "Vad fan är det du inte fattar?! stanna bussen och släpp av mig för helvete. Det är så jävla typiskt, så jävla typiskt. Stanna bussen då förhelvete!!" - vaknat på fel sida av sängen, eller fått den i fel hål kanske?

Jag ska göra om det igen men nästa gång ska jag ha christoffer till sällskap. Då kanske vi kan bli det nya paret i ballar av stål "The fuckers".




Fridens Liljor /Lisette

Inga kommentarer: