tisdag 7 april 2009

dags att bli vuxen?

Har varit hos min mormors nya lägenhet och min morbrors nya lägenhet. Också hälsat på gudsonen såklart. Rolig prick är han. Han ville bara ge en kram om man gav han påskägget först. Visst blev han glad. Och duktig är han med. Han går och lägger påskäggen direkt på sin hylla i sitt rum och säger att han ska äta det på Lördag. Duktig liten pojk! men jag är inte så mycket för barn. Han är i den åldern när han vill springa och leka med allt. Jag bara står och tittar på, sen tar han fram det värsta ett barn kan ta fram: en pistol.

Ni vet hur barn står där och skjuter med sin psitol och säger "pang, pang!!" och så ska man låtsas att man dör. Man ska altid överdriva lite, tills man ser att ungen skrattar. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag sa bara "öööh" och sen gjorde något med kroppen. Snabbt gick jag därifrån. inte världens bästa gudmor men jag försöker. Jag sprang efter ghan istället och det sluta med att jag ramla över en soffa.

Jag märkte att jag fick kommentarer från både min mormor och min morbror ang mitt ikke kaffe drickande. Dom vet att jag inte druckigt kaffe innan, m,en kanske har dom trott att jag är för ung för det ännu eller att jag inte vant mig vid det. Idag fråga jag om jag kunde få saft till både middag och fikat. En snart 21 åring dricker saft. men det är gott. jag tål inte kaffe och jag har aldrig heller hanterat smaken. Mormor la in en snabb kommentar och skratta: när ska du bli vuxen Lisette?

Blir man verkligen mer vuxen av kaffe? Jag klara mig utan det.
Nu ska jag förberreda inför christoffers lilla besök. Längtar efter han.

Fridens lijor vuxna som små /Lisette

Inga kommentarer: