onsdag 22 april 2009

Valborg

Denna valborg, denna studande valborg varför all uppståndelse ? Jag är kanske jävligt tråkig men jag fattar inte varför alla baar tänker på valborg. Kanske är det för att jag jobbar typ hela valborg och jobbar dagen efter. Typ altid! Men sen är jag kanske bara negativ för att mina föräldrar och min bror ska ha fest dagen efter ( 1 maj ) för att fira deras alla födelsedagar som är dagarna efter varandra i princip. Tror de blir riktigt bra.

Men annars är väl valborg en fest under dagen. I Lund så ha rman iaf sveriges bästa nyårsfirande i stadsparken där mina vänner försökt få med mig år efter år efter år efter år men allt förgäves när jag jubbar heela dagen. 30 000 pers som står/sitter/ligger i parken. Dock så fylls sosseintaget till max så ta med salva! Smörj in varannan timme och håll dig borta frång " Kung" öl tack!

I Malmö är det dags Ministry Of Sound igen som detta året också är på valborg. Inget som lockar tyvärr. 6000 pers trängs överallt , kö överallt folk överallt men dock skön musik över allt Jag har dock haft jätte tervligt alla gånger men första året var man frälst, förra året var man nöjd , besviken i år ? efter alla man upplevt detta året? tror det!

Förra året var det bra iaf . Grill-förfest hos kalle sen in till ministry där jag ganska snabbt såg till att jag fick träffa lisette och hon fick träffa några av mina vänner för första gången, altid nervöst. Vi mös och busa sen åkte vi till stippes och handlade mat sen satte vi oss i en taxi till oxie dagen efter vaknade man av doften till två halvätna vitlöksburgare blahaablahaaa. Men det är fina minnen, jätte fina minnen!

Så i år blir det nog inget för min del, jobbar som sagt dagen efter. Men visst ge mig en tung Line Up så kan man tänka över det men jag tror inte de blir någon jag inte sett liksom.


// C

Inga kommentarer: