onsdag 1 juli 2009

Lovly days over!

Måndagen var kommen och gången. Vaknar tidigt måndag morgon och sätter oss på tåget med frukost från espresso och njuter av varandras morgonhumör. Hoppar av på Fields ( varuhuset en bit innan köpenhamn ). Där inne går vi nästan 6 och halv timme och tittar kläder, shoppar kläder och kryddbullar kontra cider ! Lisette är så himla go hon skulle varken kolla skor, väskor eller kläder med volanger. Vad tror ni det enda var hon titta på ? Precis! Men hon fick med sig hem ett par jätte fina skor och en fin väska som verkligen sticker ut. På ett bra sätt. Trötta och ont i benen sätter vi oss på tåget in mot köpenhamn igen för att besöka Tivoli.
Sätter oss utanför köpenhamns centralstation och äter vars en korv och dricker en cider och tittar ut över tivoli och sitter diskuterar karusellerna som vi skulle åka och vilka vi inte skulle åka. Riktigt mysigt var det , saknar den stunden jätte mycket! Men bättre skulle det bli!
Timmarna rullar snabbt iväg och vi åker karuseller som om de inte fanns någon morgondag. Jag tänkte charma min prinsessa med att göra ett typiskt "tivoli-ragg/flirt" . Ni vet en kille vinner en nalle till sin flickvän, men de är kass med att vinna nallar på tivoli så jag tar en peng och stoppar in en maskin. Den med kroken ni vet som man ska fånga en nalle men och wow de gör jag. De fick bli mitt kärleksbevis för dagen! Undra när jag skulle få mitt ? hahahahaah
Vi går på akvarie, står och diggar till typ Blues musik , skrattar åt folk och varandra. Sätter oss i en liten park inne på tivoli i mörkret och tittar ut över alla lampor i mörkret och äter världens bästa godtaste största glass. Ni vet, tre kulor glass, mjukglass, sylt och en gräddbulle. Typiskt dansk glass! Det var iaf oehört mysigt och skulle kunna göra vad som helst för att sitta där igen. Vi åker hem, tar den sista cidern på tåget och däckar väl hemma i oxie!
Tisdag och jag träffar lisette & anna som har med sig sin ooootroligt söta lilla son. Vi går runt på stan och handlar fika sen in på systemet och handlar med oss lite öl sen går vi till kungsparken där vi sätter oss och fikar med våra öl i skuggan. Fan vad sött litet barn hon har och när jag fick hålla vagnen någon sekund så tänkte jag " shit jag blir nog en grym pappa " hahah pinsmant men det var gulligt och roligt med ett litet barn. Sen kanske anna tycker annorlunda när hon blir väckt 57 gånger på en natt men de är en annan historia. Det var iaf jätte kul att jag fick följa med er tjejer! Tack verkligen, hade jätte kul!
Efter varit i parken med anna åker jag hem och svider om för festblåsna och åker hem tillbaka till lisette där hon och josefin väntar på party som sätter igång direkt när jag kommer SÅKLART! Sen åker vi in til stan och går på Tisdagsklubben som var riktigt trevligt, underbart att få gå ut och njuta till ren house musik heeeela kvällen. Speciellt på Breeze! mera tack!
// Christoffer

Inga kommentarer: