lördag 11 juli 2009

Tjej tidningar - glitter & glamour blir så mycket skit!

Ligger nu och läser en tidning som jag fick hem idag. Faktiskt från cosmoplitan eller va den tidningen heter. Nja, jag är väl inte så mycket för att gå och handla en tidning och sitta och bläddra i. Ibland händer det, men oftas inte. Först trodde jag om jag hade beställt hem nummer utan att veta om det, men mamma öppna den och såg ett brev som kom med tidiningen. Det va från Nelly! Dom bjöd på tre nummer gratis bara för man handlat på nelly. Oj oj oj! Man tackar! Gratis sitter alltid fint. Nu har jag läst och det fanns väl inget som jag greppa taget om så att säga...

Jag blir lite less på det här med mode tidningar. Tidningen har tydligen allt som en kvinna vill veta. Sex, mode, vad killen vill ha, ska han göra slut?, såhär får du det bra i sängen, tips på billiga kläder m.m - allt i en enda tidning.

- Jahapp, kan jag tänka!
För det första så är modet helt okej, det måste jag säga. Det går att titta på. Priset är en annan sak, men det går att titta på. Det är roligt när man vet hur man ska kopiera stilar. Det kan jag gilla.

Något som jag däremot inte gillar är att det är samma ältande om sex, killar och otrohet. "Har du tröttnat på din pojkvän? kryssa såfall i och se hur många svar du får!" - Alltså.... VAD ÄR DET FÖR FJANT?! Det är som att sitta på MTV, kolla när dom gör reklam som man ska skicka in via sms "är din pojkvän otrogen? skicka ett sms till detta nummer och du får svar direkt".

Och budget kläder, whats up with that? Vet tidningar om vad budget för vissa är? För mig är faktiskt budget ganska lågt. Då snackar vi inte 1000kr skalan och inte heller 500 skalan. Utan verkligen budget som 300 skalan! Då snackar vi budget!

Men det som irritera mig mest är faktiskt alla dessa ansikts/hudkrämer man kan välja. På en sida står det vilken hudton du har och att man ska pröva sig fram med krämer. Det är svårt att veta vad för kräm sin egen hud ska ha, okej, fine! Men vänder jag å sidan är det tusen olika ansikts/hudkrämer man ska använda. Det står inte till vilken hudtyp utan bara märke och pris. Jaha...jag ska köpa alla och testa och se vad som passar mig bäst. Av alla dessa åtta olika krämer så finns det en kräm som är BUDGET på 200kr! Resten stiger över 500 lappen.
Man ska satsa, men gör mig för fan inte förvirrad!

/LISETTE

Inga kommentarer: