torsdag 23 juli 2009

En öl på jobbet!

Lika seg dag på jobbet som alla andra dagar. Inte ett skit att göra så vartenda lilla beställning man får känns som helvetet altså! Men något som lyste upp hela dagen var när Lisette kom in på jobb med lilla gudsonen benjamin! Hon var så vacker. Satt en liten stund och prata sen ville benji gå. Jobbigt träffa henne sådär lite, ger ju mersmak! Vacker som tusan var hon iaf! Får nog mer av henne snart!

Men medans vi jobbar så hittar jag lite lime i kylen och skrattar och frågar min kollega Kalle

- Kalle, jag hittade ett par Lime i kylen. Du har ingen Corona i bakfickan ?

- Nej tyvärr men vi går och handlar vars en på systemet säger kalle.

- Så gör vi !säger jag såklart!

Så där traskar vi iväg samtidigt som lisette och benjamin går mot godisaffären och vi till systemet. Handlar vars en Corona som vi sen avnjuter på jobb under lite skönt snack. Skön känsla att stå och be en landgång med en öl uppe på hyllan. Inte varje dag men vad gör man inte när chefen är borta liksom ?

Annars har jag ägnat kvällen framför Tvn , tittat lite fotboll och så. Men glädjen kom när jag hittat tre låtar som jag letat efter sjukt länge. Inte hittat de någonstans sen idag bara trillade de ner liksom. Mina tre gudar Axwell, Ingrosso & Herr Angello . Vars en låt alla lika bra tycker jag. Lyssnar nog snart sönder de!

Mina solglasögon fanns inte på jobb, ringde hittegodsavdelningen men de hade inte heller fått in några. Men han sa dock att de kunde ta en vecka innan de kom in. Men annars får jag göra som svärmor sa! Jag får leta upp ett par liknande! Känns nog så! Tvunget innan göteborg!

// Christoffer

1 kommentar:

svärmor sa...

precis som med allt annat, så är det någon som inte kunde hålla fingrarna i styr, utan beslöt sig för att behålla dina *granna* solglasögon för sig själv! *suck*