tisdag 27 januari 2009

TRÖTT

Fan vad jag är trött på detta. jag kan inte somnar. Jag vrider och vänder på mig. Jag måste sova. Även om man börjar 15.00 om dagarna så är det ändå inte häslosamt och sitta vaken såhär länge. Klockan är alltså 03.06. Jag är yr, snurrig och vädigt trött i kroppen men jag kan bara inte somna. Jag saknar Christoffer, kan jag sova skönt så är det med honom. Herrejisses, vi kan börja med natten till igår. Jag har fått en madrass till min säng, en liten och tunn en, men väldigt underbar att sova i. Hur jag vet det kan vi gå igenom nu:
Jag vaknar upp av att jag ligger och håller om Christoffers fötter. Jag tittar på dem och tittar sedan på Christoffer som ligger och sover. Hur fasiken hamna jag här? Somna inte jag med mitt huvud, brevid hans? Jag ligger med både kudde och täcke nere vid Christoffers fötter. Jag var tvungen, tvungen att väcka christoffer och visa. Sen hade jag tydligen inte tillräckligt mysigt hos Christoffers famn, utan säger och frågar "detta var mysigt, får jag lov att sova här?"
Vi vaknar sedan upp av att det ringer i telefonen här hemma. Jag säger till christoffer att vara tyst, så vi kan höra det. Varför vet jag inte! MADNESS!!! Men...jag, eller vi, sov underbart trots detta. Jag vill ha det så nu med, men tyvärr. Jag har nu ställt klockan på 09.00 och då ska jag upp. Upp och röra mig och fixa massvis med saker innan jobbet börjar. Och då hoppas jag också att jag kommer i säng tidigare.

/Lisette, 09.00 till din tjänst!

Inga kommentarer: