onsdag 14 januari 2009

Medans jag latar mig med coldcase på tv så kan jag lika bra göra som alla andra gör. Skriva om året 2008! Månad för månad. Jag skulle gärna vilja skriva dag för dag. Men vem har tid och lust för det egentligen. Det är väl då man säger: skaffa dagbok.

Januari:
Jag fick byta dator till världens bästa dator. Jag blev lite smått förälskad ja. Två veckor sedan fick jag mina favoritskor. Sen stack jag ut med lite vänner på någon serbisk dans fjolleri. Samma kväll rymde jag till slagthuset och träffa Christoffer för första gången. Då insåg jag inte vilket underbar år jag skulle få.




Februari:

Helgen därefter jag träffat christoffer och han stack till Stockholm, så stack jag ut med nina till NEON. Som visa sig vara en riktigt riktigt rolig kväll. Kanske till och med en av de bästa med bara nina & jag i innehållet. Alla hjärtan dag var också aktuellt. Och för första gången fick jag verkligen ta del av det på riktigt genom att bli uppvaktad med en blombukett.




Mars:

Bara en massa pluggarbete med projekt. Jävlig månad. Inget gick som jag ville. Det var bara att räkna ner dagarna till allt var slut.



April:
fick jag tillbaka min restskatt och jag kunde planera för två löner fram. Det var riktigt dejligt. Samtidigt som man fick besöka ministry of sound. Jag hade allt jag alltid velat ha! Makt och pengar!




Maj:
Både bra och dålig månad. sjukhus besök och bittra stunder, men efter det löste allt det lyckliga amok. Vi besökte Göteborg en helg. Med världens finaste hotell och världens bästa väder. Vi hade allt och varandra. Något annat just då betyde inget annat.



Juni:
Finns det något mer att säga? Studenten var här! Jag får ont i magen bara jag lägger upp bilderna. Jag vill ha tillbaka den, men jag är så glad för att den är förbi. Det var underbart!







Juni/Juli:
Efter studenten så var det meningen att jag skulle på studentresa. men tummarna blev aldrig lossade från olika håll. Chrsitoffer och jag drog själv. Vi tog beslutet att vi drar utomlands. Min första och riktiga upplevelse, utomlands med någon jag är var/är kär i. Det visa sig vara en stark resa för oss båda. En stor utmaning och vi klara det. Mer känsligare än så blir det faktiskt inte. Rhodos -Grekland!



Augusti:
innehöll mer kärlek och planering. Vi fick nyss om sensation white i köpenhamn. Vi var sålda. Vi skulle dit. mer än så visste vi inte. En kräftskiva i lomma blev också på tal, och den blev verklighet med för mycket sprit och en liten titt på axwell samma kväll. Många kom fram till att man ska se han nykter. Jag har tänkt på det med. man kanske inte ska se han i skitiga malmö heller för den delen?




September:
Värmen håller sig kvar coh det blev många utflykter. bland annat att hämta träningsmaskin som var månandens svåraste skit. Min blåa klänning syns på bilden med. En klänning som jag blott kan glömma att få använda igen. Men...det positiva...värmen höll sig kvar!



Oktober:
Brosan fyllde år, tjohej! förutom det var det mycket festande med de flesta. Man var full och nöjd för det mesta!



November:
Det var dags. det vi planerade under kräftskivan blev nu äntligen sanning. Vi åkte till sensation i köpenhamn. Det var jobbigt att få tag i klänning, men efter många om och men funka det. Jag var ganska nöjd. Men efter att ha blivit av med sin väska med både mitt och christoffers privata saker så är jag väl inte helt nöjd. Och frågan kommer alltid att ställas: vart tog min BH vägen egentligen?! - Sen får vi inte glömma att detta var min födelsedag, då jag fyllde 20år! Tyvärr lämnar vi bilder utanför, för jag hittar dem inte, hoho. Men däremot fick jag en ny sak att smeka. Min rosa ipod fick jag från christoffer.



December:
Man försökte hitta julkänslan men det fick inte. Man leta i varenda skåp och hörn men den dök aldrig upp. Vi åkte till danmark, the tivoli för att få lite julakänsla på skånska. Men det var som dött. Däremot upptäckte vi att det var hur skönt som helst att åka karuseller mitt i vintertid. Och att det är skönast att inte planera en utgång! Den blir som roligast om man kör rakt på.



- det har hänt mycket under året som gått. Men något som jag kanske inte nämt är alla bion besöken jag och christoffer har haft. Vår nya hobby. Som tydligen nu har tagit paus pga allt som händer. Det blir nog ändring på det. Men om man skulle ta och räkna ihop alla bio filmer man gått på kanske? Jag vågar knappt. Vi hade kanske rest runt jorden två gånger om för dom pengarna? Ja vem vet...

Jag hoppas att detta året kommer bli ännu bättre. Svårt att slå, men sen vet jag att jag slår allt.

/Lisette - men slit inte på namnet, tack!

Inga kommentarer: